חדשות בארץ

עמית סגל: זו "שגיאת הבכורה" של היועמ"שית החדשה

פרשן חדשות 12, סבור כי היועמ"שית החדשה, גלי בהרב-מיארה, טעתה כשאפשרה לקיים דיון בפרשת פגסוס בהשתתפותה בפורום של ראשי הקואליציה: "היא הייתה צריכה להבהיר שדיון על חדירות לא חוקיות לא צריך להיעשות בפורום פוליטי"

  • י"א אדר א' התשפ"ב
סגל, בעיגול בהרב-מיארה (צילומים: יונתן זינדל, פלאש 90)סגל, בעיגול בהרב-מיארה (צילומים: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

פרשן חדשות 12, עמית סגל, סבור כי היועצת המשפטית לממשלה, גלית בהרב-מיארה, שנכנסה ביום שלישי האחרון לתפקידה, הספיקה בתוך זמן קצר לעשות את "שגיאת הבכורה" שלה, כלשונו.

עמדתו של סגל, אותה הביע בטורו ב"ידיעות אחרונות", התייחסה להתייעצות שערך ראש הממשלה נפתלי בנט בעקבות ההצעות השונות לבדיקת פרשת פגסוס. בדיון השתתפו שר המשפטים גדעון סער, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, בהרב-מיארה, המשנה ליועמ"שית עו"ד עמית מררי, מזכיר הממשלה שלום שלמה וגורמים נוספים.

"רשמית, הדיון שכינס בנט נועד לברר אם רוגלות הופעלו בניגוד לחוק נגד אזרחים ישראלים חפים מפשע", כתב סגל. "בפועל, זה היה גם סיעור מוחות פוליטי: המשותף לכל הפוליטיקאים שנטלו חלק בישיבה הוא התיעוב לנתניהו וחוסר הרצון להעניק לו מתנות בחינם".

"זו הייתה שגיאת הבכורה של היועמ"שית גלי בהרב-מיארה: היא הייתה צריכה לעמוד על כך שבירור של עבירות פליליות שאולי נעשו, בין היתר, במשפטו של ראש האופוזיציה, לא ייעשה בפורום של ראשי הקואליציה. ולהבהיר שדיון על חדירות לא חוקיות לא צריך להיעשות בפורום פוליטי".

סגל ציין כי "בנט איננו מתלהב, בלשון המעטה, מוועדת חקירה ממלכתית. במפתיע, גם נתניהו לא. כל אחד מהם סבור שוועדת חקירה תסייע לשני: הראשון סבור שהיא תחזק את הזרם הסבור שמשפט נתניהו בחטא יסודו, השני – שהיא תמשוך זמן במקום לאתר את האחראים מיד".

בסיכום דבריו, טען סגל כי מה שנדרש הוא לפתוח בחקירה פלילית: "אם הדיווח נכון, והתחוללה פה סדרת פשעים חמורים, ההיגיון אומר שכדאי להשקיע מאמצים באיתור החשודים לפני שמתפנים להסקת מסקנות כלליות, ואם הדיווח אינו נכון – למה להקים ועדה?".

"לא ברור מדוע היועץ הקודם והיועצת הנוכחית מתברברים בשטח: מה שדרוש הוא לא ועדת חקירה ולא צוות בירור חסר שיניים – בטח לא בראשות פרקליטה שהייתה מעורבת בגיבוש כתב האישום נגד נתניהו – אלא חקירה פלילית שתגלה אם היה פשע אם לאו".

 

תגיות:עמית סגלפגסוסגלי בהרב-מיארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה