חדשות בארץ

מבקר המדינה: נבדוק את התנהלות המשטרה, הפרקליטות ומשרד המשפטים בפרשת הריגול

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן אמר, כי משרדו יבדוק לא רק את המשטרה אלא גם את התנהלות הפרקליטות ומשרד המשפטים בפרשת תוכנות הריגול. היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, אמרה בטקס כניסתה לתפקידה כי הפרשה תהיה אחד הנושאים הראשונים בהם תטפל: "מתכוונת לשים את אמון הציבור במערכת המשפטית בראש סדר העדיפויות שלי"

אנגלמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אנגלמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן התייחס היום (שלישי) לסערה הציבורית בעקבות הפרסומים על השימוש שעשתה המשטרה בתוכנות רוגלה כדי לעקוב אחר אזרחים.

בדברים שנשא בכנס ירושלים של בשבע וערוץ 7, אמר אנגלמן: "הפרסומים האחרונים, לגבי השימוש בתוכנות רוגלה כלפי אזרחים שונים, ככל שהם נכונים, הם חתירה ורמיסה של ערכי הדמוקרטיה ופגיעה חמורה בפרטיות".

"משרד מבקר המדינה מבצע ביקורת על השימוש של המשטרה באמצעים טכנולוגיים, ובכללם נבחן את השימוש בטכנולוגיות של NSO", הוסיף אנגלמן. הוא הבהיר, כי הבדיקה לא תוגבל למשטרה בלבד: "נבדוק גם את התנהלות הפרקליטות, משרד המשפטים וגורמים אחרים בשימוש בכלים האלו".

עורכת הדין גלי בהרב-מיארה, שמינויה ליועצת המשפטית לממשלה אושר אתמול על ידי שרי הממשלה, נכנסה הבוקר לתפקידה. בטקס הכניסה לתפקיד התייחסה היועמ"שית לפרשת תוכנות הריגול: "אמון הציבור הוא אחד היסודות המרכזיים בתפיסתי את עבודת היועץ המשפטי לממשלה ואת עבודת מערכת אכיפת החוק הכפופה לו. אני מתכוונת לשים את אמון הציבור במערכת המשפטית בראש סדר העדיפויות שלי. הימים האחרונים מלמדים על ירידה מדאיגה באמון הציבור בייעוץ המשפטי הציבורי ובמערכות אכיפת החוק. המצב מחייב חשיבה חדשה. חיוני להישיר מבט פנימה ולבחון את עצמנו, מבלי לחשוש מביקורת ומעריכת השינויים הנדרשים לשם שיפור עבודתנו".

"אמון הציבור משמעו שהציבור הרחב המתבונן על עבודתנו יאמין שאנחנו פועלים מתוך שיקולים ענייניים, באופן מקצועי ונקי כפיים, וכי ביכולתנו כמערכת לזהות ליקויים בעבודתנו, להודות בהם, לשפרם ולתקנם. מטבע הדברים, אחד הנושאים הראשונים להם אידרש עם כניסתי לתפקיד קשור בטענות אודות פעילות משטרת ישראל בהפעלת אמצעים טכנולוגיים מסוימים".

בתוך כך, מנכ"לי משרדי האוצר והמשפטים לשעבר שי באב"ד, קרן טרנר ואמי פלמור - שעל פי הפרסום אתמול ב"כלכליסט", היו בין האנשים שנעקבו באמצעות תוכנת הרוגלה פגסוס - פנו במכתב משותף לראש הממשלה נפתלי בנט, לשר המשפטים גדעון סער, לשר לביטחון הפנים עמר בר לב וליועמ"שית החדשה בדרישה לפעול להקמת ועדה חקירה ממלכתית בפרשת הריגול. השלושה הוסיפו ודרשו כי החומרים שנשאבו ממכשירי הטלפון שלהם יושמדו, וכי הפרקליטות תפעל להוצאת צו שיפוטי שיאסור על החזקה או שימוש בחומרים אלו.

תגיות:משטרת ישראלפרקליטות המדינהמתניהו אנגלמןתוכנות ריגולגלי בהרב-מיארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה