חדשות בארץ

פרשת הריגול: בנט הורה על "בדיקה יסודית" – לפני החלטה על ועדת חקירה

בתום דיון שקיים ראש הממשלה עם שרי המשפטים וביטחון הפנים, היועמ"שית וגורמים נוספים, הוחלט כי לפני קבלת ההחלטה על מנגנון הבדיקה לפרשת הריגול תתבצע בדיקה יסודית של 26 השמות שהוזכרו בתחקיר "כלכליסט" כמי שמכשיריהם נפרצו

בנט (צילום: אמיל סלמן, פול)בנט (צילום: אמיל סלמן, פול)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הערב (שלישי) התייעצות בעקבות ההצעות השונות לבדיקת השימוש בתוכנת פגסוס. 

בדיון השתתפו שר המשפטים גדעון סער, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, היועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב-מיארה, המשנה ליועמ"שית עו"ד עמית מררי, מזכיר הממשלה שלום שלמה וגורמים נוספים.

בפני המשתתפים בדיון הוצגו ממצאי הבדיקה הראשונית שנעשתה במשטרה, מהם עולה כי מתוך 26 השמות שהופיעו בתחקיר "כלכליסט" נעשה ניסיון פריצה למכשירים של שלושה, ורק במקרה אחד הפריצה הצליחה.

לאחר הדיון נמסר מלשכתו של בנט, כי "בטרם תתקבל החלטה על מנגנון הבדיקה לפרשה, ביקש ראש הממשלה לבצע בדיקה של 26 השמות שהוזכרו בדיווח של העיתון 'כלכליסט'. בהתאם, תתבצע בימים הקרובים בדיקה יסודית של הצוות בראשות המשנה ליועמ"ש, עו"ד עמית מררי. בהנחיית היועצת המשפטית לממשלה, אל הצוות יצטרפו גם נציגים משירות הביטחון הכללי ומהמוסד. לאחר הצגת הממצאים, תתקבל החלטה על המשך הטיפול בנושא".

מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, העומד בעין סערת פרשת הריגול, שומר עדיין על שתיקה. מוקדם יותר דווח ב-ynet כי בשיחות עם מקורביו דחה אלשיך בתוקף את הטענות כי נעשה שימוש לא תקין בתוכנות הריגול. לדבריו, "אין מצב שמישהו יכול לעשות איזו שהיא פעולה בלי אישור".

בהתייחסו לטענות כי טכנולוגיית המעקב המתקדמת הופעלה גם נגד אנשי ציבור, צוטט אלשיך כמי שאמר: "המערכות נבנו ככה שאי אפשר לתחמן אותן. אם אני רוצה לפקח על איש ציבור, בשביל זה אני צריך ללכת ליועמ"ש ולאשר אצלו את את הבקשה שאגיש לשופט בשביל הצו. הוא יכול לבלום את המהלך עוד לפני שאני מגיע בכלל לבקש צו מהשופט".

תגיות:נפתלי בנטמשטרת ישראלרוני אלשיךתוכנות ריגול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה