חדשות בארץ

דרמה בשידור חי: יעקב ברדוגו התפטר מגלי צה"ל

המגיש והפרשן יעקב ברדוגו, שהודח מהגשת תוכניתו היומית בגלי צה"ל, התייצב לשידור תוכניתו השבועית אולם נטש לאחר שהשמיע מונולוג חריף נגד מ"מ מפקדת התחנה גלית אלטשטיין ונגד הממשלה: "הדחה פוליטית ופחדנית"

ברדוגו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ברדוגו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(אודיו: גלי צה"ל)

המגיש והפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו הודיע היום (שישי) בשידור חי בגלי צה"ל על התפטרותו מהתחנה, וזאת לאחר שאמש הודח מהגשת תוכניתו היומית.

ברדוגו, שהתייצב לשידור תוכניתו השבועית יחד עם שותפו להגשה משה שלונסקי, פתח במונולוג חריף נגד מ"מ מפקדת התחנה גלית אלטשטיין ונגד הממשלה: "אתמול הודחתי מהגשת יומן הערב בגלי צה"ל, תוכנית שאותה אני מגיש מזה מספר שנים ביחד עם ירון וילנסקי חברי", אמר. "התוכנית זוכה לנתוני האזנה גבוהים במיוחד גם ביחס לתחנה וגם ביחס למתחרים. יחד יצרנו תלכיד מרתק, שמאות אלפים האזינו לו מדי יום. אבל מסתבר שבישראל של 2022 זה לא הקריטריון הקובע".

"מדובר בהדחה פוליטית ופחדנית שנועדה להשתיק קול ביקורתי ולא כנוע", המשיך ברדוגו ותקף. "למען האמת הנוכחות שלי תמיד הייתה קשה לרבים מחוץ לתחנה, וגם בתוכה. אחרי הכל, התחנה הזאת - שהיא בית הגידול העיקרי של הברנז'ה העיתונאית והתקשורתית בישראל - מתקשה לקבל ולהכיל מישהו שהוא לא יציר כפיה, ואשר מביא איתו קולות, רעיונות ואווירה שונים ממה ששומרי הסף של התקשורת הישראלית קבעו שהוא ראוי, לגיטימי ומקצועי".

"מה לא אמרו עליי? לא אחזור על הכול. רוח פרצים, גנבתי להם את התחנה וגם את המדינה. כי אולי קוראים לזה שידור ציבורי, אבל התחנה היא רק שלהם - וכך גם המדינה. מה שהפריע להם היו אלה רק דעותיי, מחשבותיי ובעיקר אמונותיי. כי הם, המכובדים והמקצועיים - בתחנה הזו ובתחנות אחרות - מעולם לא ניצלו את המיקרופון להטיף פוליטיקה ולקדם את האג'נדות שלהם. אז עכשיו מסתבר שיש התערבות פוליטית פסולה ויש כזו מבורכת".

"כאשר שר ביטחון ממנה עצמו לעורך ראשי של תחנת שידור ציבורי וממנה ללא מכרז ממלאת מקום במינוי פוליטי מובהק - זה בסדר. וכשהיא מתחילה לבצע את מה שבשבילו מינו אותה - טיהור פוליטי של התחנה - זה אפילו מבורך. הם מריעים מהיציע להדחה פוליטית ופחדנית בהוראת הממשלה".

"החלטת בנט, שקד, לפיד וגנץ להשתיק את קולי היא אות קלון לחופש הביטוי שהוא זכות יסוד. אנחנו לא נפריע לכם יותר. אתם תוכלו לשדר עם אנשים כמוכם, לאנשים כמוכם, ומדי פעם גם להעלות חמאסניק לשידור ולהתפעל מהפלורליזם שלכם. אלה ימים שחורים לדמוקרטיה ולחופש הביטוי בישראל. מה שברור הוא שלא את הפה שלי הם סותמים, אלא את קולם של מיליוני ישראלים הם רוצים להשתיק. השידור הזה שייך גם לכם, מאזינים יקרים, ואני מבטיח לכם שבמוקדם או במאוחר הוא יחזור להיות שלכם".

"הקרב על חופש הביטוי ועל הזכות להשמיע ולהישמע כנראה רק בראשיתו, והוא יהיה ארוך. אנחנו לא הולכים לשום מקום", סיכם ברדוגו. לאחר מכן איחל שבת שלום, נפרד משלונסקי וירד משידור. שלונסקי ההמום הגיב: "ברדוגו, אתה לא הולך, אתה פה. ברדוגו? הוא נעלם משידור? הוא ירד? הבנתי, הכין לי הפתעה".

מ"מ מפקדת גלי צה"ל והעורכת הראשית, גלית אלטשטיין, הודיעה אתמול על הפסקת השתתפותו של ברדוגו ביומן החדשות "חמש בערב", המשודר בין השעות 17:00-18:00. התוכנית תעבור לפורמט של יומן חדשות לסיכום אירועי היום, בהובלתו של ירון וילנסקי.

מתחנת השידור הצבאית נמסר כי "בהתאם לקו העריכתי של אלטשטיין, לייצר הפרדה ברורה בין חדשות לפובליציסטיקה, ובהתאם למדיניותה להרחיב משמעותית את הסיקור של כתבי מערכת החדשות של גלי צה"ל בנושאים אזרחיים, כלכליים, חברתיים, צבאיים וביטחוניים, התכנית 'וילנסקי את ברדוגו' תבוטל. במקומה ישודר בין השעות 17:00 ל-18:00 יומן חדשות לסיכום אירועי היום, שבמסגרתו תורחב משמעותית הבמה שתוענק לתוצרי מערכת החדשות של גלי צה"ל: חשיפות, דיווחים, סקירות ופרשנות של כתבי המערכת, תוך מתן בולטות לנושאים האמורים".

בעקבות הדחתו של ברדוגו, הודיעו אמש ראשי מפלגות גוש הימין-חרדים על החרמת גלי צה"ל. בהודעה מטעמם נמסר כי "לאחר הדחתו השערורייתית של יעקב ברדוגו מגל"צ, ראשי מפלגות המחנה הלאומי החליטו להשעות את הריאיונות בגלי צה"ל עד להודעה חדשה והם קוראים לכל מי שדוגל בחופש הביטוי לעשות זאת. אנו קוראים לסגירת גלי צה"ל לאלתר".

יו"ר ש"ס אריה דרעי מסר: "יחד עם חבריי לגוש הימין, קיבלנו החלטה חד-משמעית לאחר הדחתו השערורייתית של יעקב ברדוגו - לא נתראיין בגל"צ עד להודעה חדשה. חופש הביטוי היא נחלתו של כלל הציבור, ולא רק של צד אחד".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו פרסם תגובה מצולמת, בה תקף את הדחתו של ברדוגו ואמר כי מדובר ב"עדות נוספת לרמיסת הדמוקרטיה וחופש הביטוי על ידי השמאל. מנסים לסתום את הפה לימני האחרון בגלי צה"ל שהביא את התוכנית המואזנת ביותר ברדיו. זה לא יעזור להם, לא ישתיקו - לא את יעקב ברדוגו ולא את הימין".

תגיות:גלי צה"ליעקב ברדוגו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה