חדשות בארץ

"סתימת פיות": יעקב ברדוגו הודח מהגשת יומן הערב של גלי צה"ל

מ"מ מפקדת גלי צה"ל, גלית אלטשטיין, החליטה להדיח את השדרן והפובליציסט יעקב ברדוגו משידור תוכנית החדשות "חמש בערב". פוליטיקאים ואנשי תקשורת מהימין הגיבו בזעם: "שערורייה"

ברדוגו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ברדוגו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 15:42)

גלי צה"ל הודיעו היום (חמישי) על הפסקת השתתפותו של יעקב ברדוגו בתוכנית החדשות "חמש בערב", המשודרת בין השעות 17:00-18:00.

את ההחלטה על כך קיבלה מ"מ מפקדת גלי צה"ל והעורכת הראשית, גלית אלטשטיין. התוכנית תעבור לפורמט של יומן חדשות לסיכום אירועי היום, בהובלת המגיש והעיתונאי ירון וילנסקי, שהיה עד כה שותפו לשידור של ברדוגו.

מתחנת השידור הצבאית נמסר, כי "בהתאם לקו העריכתי של אלטשטיין, לייצר הפרדה ברורה בין חדשות לפובליציסטיקה, ובהתאם למדיניותה להרחיב משמעותית את הסיקור של כתבי מערכת החדשות של גלי צה"ל בנושאים אזרחיים, כלכליים, חברתיים, צבאיים וביטחוניים, התכנית 'וילנסקי את ברדוגו' תבוטל".

"במקומה ישודר בין השעות 17:00 ל-18:00 יומן חדשות לסיכום אירועי היום, שבמסגרתו תורחב משמעותית הבמה שתוענק לתוצרי מערכת החדשות של גלי צה"ל: חשיפות, דיווחים, סקירות ופרשנות של כתבי המערכת, תוך מתן בולטות לנושאים האמורים".

בגלי צה"ל ציינו כי "השדרן והפובליציסט יעקב ברדוגו ימשיך להגיש את התוכנית 'מחשבות בע"מ', כמו כן הוצעה לו האפשרות להשתלב ברצועה פובליציסטית נוספת בגלי צה"ל. הפרשן קובי סודרי יוסיף להשתלב מעת לעת בתוכניות שונות בגלי צה"ל".

מ"מ מפקדת גלי צה"ל, גלית אלטשטיין, מסרה: "בחודשים האחרונים עברה גלי צה"ל תחת פיקודי שינויים משמעותיים במטרה לאפשר למחלקת החדשות כר פעולה עיתונאי מקצועי וממלכתי, כיאה למערכת חדשות מובילה בשידור ציבורי. הפורמט של יומן חדשות הערב בהגשתו של ירון וילנסקי יעמיד במרכז את התוצר העיתונאי של כתבי מחלקת החדשות של גלי צה"ל, תוך מתן בולטות לסיקור חדשותי של נושאים חברתיים, אזרחיים, כלכליים, צבאיים ובטחוניים, והתפר שבינם לבין כלל החברה בישראל".

 

נתניהו: "הדחת ברדוגו - שערורייה"

ההודעה על הדחתו של ברדוגו מהתוכנית, הזוכה לפופולריות שיא, חוללה סערה במערכת הפוליטית וברשת. ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הגיב: "הדחתו של יעקב ברדוגו היא שערורייה ועדות נוספת לרמיסת הדמוקרטיה וחופש הביטוי על ידי השמאל. מנסים לסתום את הפה לימני האחרון בגל"צ, ששידר את התוכנית המואזנת ביותר ברדיו. לא ישתיקו את הימין ולא ישתיקו את ברדוגו".

יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת יריב לוין, תקף: "משטרת המחשבות של השמאל לא יכולה לסבול את האמת שמשמיע יעקב ברדוגו בעוצמה גדולה. הדחתו מהגשת התוכנית המואזנת ביותר בגלי צהל היא סתימת הפה לא רק שלו אישית, אלא של מיליוני אזרחים שקולם לא נשמע בתקשורת השמאל. את יעקב ברדוגו לא יצליחו להעלים, והאומץ שלו לומר את האמת יגבר על הפחדנות של אלה שחוששים ממנה. ההדחה הזו מוכיחה שגלי צה"ל צריכה להיסגר. אין לה זכות קיום כתחנה של צד אחד, של חלק בלבד מהעם".

יו"ר ש"ס אריה דרעי מסר כי "ההחלטה השערורייתית והמקוממת של מפקדת גל"צ, להדיח את יעקב ברדוגו מהגשת תוכניתו הפופולרית, היא עליית מדרגה מסוכנת של סתימת פיות של מי שמשמיע את קולם של מיליוני אנשים בישראל. לא מפתיע לגלות שזה מגיע מהמחנה ה׳פלורליסטי׳, שהכל מותר לו. בושה וחרפה".

חבר הכנסת יואב קיש (הליכוד) הצטרף למתקפה: "גנץ וכל הנהלת גלי צה"ל פשוט בושה. תרגיל מגעיל ומכוער של פגיעה בחופש הביטוי בגלל שיח של עמדות ימין. שנים כל שדרני השמאל בערוץ שידרו ללא הפרעה, רק ברדוגו זה 'בעיה'. אתם ביזיון ובושה לדמוקרטיה. לא נשכח. כשנחזור נעשה סדר מחדש בלי גבולות כמו שאתם מתנהגים".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', כתב: "אז גנץ ממנה מ"מ מפקדת 'זמנית' לגל"צ ללא מכרז, והיא נשארת ונשארת ונשארת, ו'מטהרת' את התחנה משדרנים שלא באים מהשמאל הקיצוני. מה שווה תחנת רדיו צבאית אם לא שולטים בה. ו'שומרי הסף'?! הצחקתם אותם. מדובר הרי באנשים הנכונים מהמקומות הנכונים. מנהל תקין אומרים לכם".

פרשן חדשות 12, עמית סגל, צייץ: "הדחתו של ברדוגו מהתוכנית שהביאה לשיאי האזנה בגל"צ היא יריקה בפרצוף של המאזינים, וההמשך של ההשתלטות הפוליטית על התחנה. אין צורך להסכים איתו כדי להתחלחל מהמהירות שבה תכתיבים פוליטיים הופכים למכתבי פיטורים".

עיתונאי "מקור ראשון", שלמה פיוטרקובסקי, כתב: "העובדה שממלאת מקום, שהיא מינוי אישי של השר ולא עברה שום הליך איתור ואישור, מרשה לעצמה להפוך את לוח המשדרים של גל"צ ולשנות את אופי השידורים בתחנה היא הזיה העובדה שאף יועמ"ש עד לרגע זה לא שם ברקס לא לה ולא לשר הממונה גנץ - היא ההוכחה שכל הסיפור של ייעוץ משפטי הוא בדיחה, הכל פוזיציה".

תגיות:גלי צה"ליעקב ברדוגו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה