חדשות בארץ

סערת הדחת ברדוגו: ראשי גוש הימין הודיעו על החרמת גלי צה"ל

הדחתו של יעקב ברדוגו משידור יומן הערב של גלי צה"ל ממשיכה להסעיר את המערכת הפוליטית. ראשי מפלגות גוש הימין הודיעו על השעיית הריאיונות בתחנה הצבאית עד להודעה חדשה: "קוראים לסגירת התחנה לאלתר"

ברדוגו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)ברדוגו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

נמשכת הסערה במערכת הפוליטית בעקבות הדחתו של הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו, המזוהה עם הימין, מהגשת תוכנית החדשות "חמש בערב" בגלי צה"ל. ראשי מפלגות גוש הימין-חרדים שבאופוזיציה הודיעו הערב (חמישי) על החרמת התחנה הצבאית. בהודעה מטעמם נמסר כי "לאחר הדחתו השערורייתית של יעקב ברדוגו מגל"צ, ראשי מפלגות המחנה הלאומי החליטו להשעות את הריאיונות בגלי צה"ל עד להודעה חדשה והם קוראים לכל מי שדוגל בחופש הביטוי לעשות זאת. אנו קוראים לסגירת גלי צה"ל לאלתר".

יו"ר ש"ס אריה דרעי מסר: "יחד עם חבריי לגוש הימין, קיבלנו החלטה חד-משמעית לאחר הדחתו השערורייתית של יעקב ברדוגו - לא נתראיין בגל"צ עד להודעה חדשה. חופש הביטוי היא נחלתו של כלל הציבור, ולא רק של צד אחד".

מוקדם יותר פרסם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תגובה מצולמת, בה תקף את הדחתו של ברדוגו ואמר כי מדובר ב"עדות נוספת לרמיסת הדמוקרטיה וחופש הביטוי על ידי השמאל. מנסים לסתום את הפה לימני האחרון בגלי צה"ל שהביא את התוכנית המואזנת ביותר ברדיו. זה לא יעזור להם, לא ישתיקו - לא את יעקב ברדוגו ולא את הימין. חכו ותראו".

להודעת ההחרמה של ראשי בלוק הימין קדמו הצהרות של חברי כנסת באופוזיציה על כוונתם שלא להתראיין בגלי צה"ל. הראשון לעשות זאת היה חבר הכנסת אמיר אוחנה (הליכוד). "אני אחד מרבים מאוד שאהבו להאזין לברדוגו", כתב. "אהבתי גם להתראיין אצלו. לאור פיטוריו ועד להודעה חדשה, לא אתראיין עוד בגל"צ".

"מי שמעוניין להאזין לרדיו צפון קוריאה - שיבושם לו", הוסיף אוחנה. "אני קורא לחברים נוספים המוחים נגד הבולשביזם הזה להצטרף. די למנטליות העבדים. הם זקוקים לנו לא פחות משאנחנו להם".

עמיתתו לסיעה של אוחנה, חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן, כתבה: "עד שיופסק תהליך הטיהור של הימין מהמרחב הציבורי - גם אני מחרימה את תחנת השידור גלי צה"ל. אני קוראת לכל חבריי מהאופוזיציה לנהוג באופן דומה. או תקשורת שיוויונית - או לא תקשורת בכלל. גמרנו עם הדיכוי. חלאס".

חבר הכנסת עמיחי שיקלי תקף את שר הביטחון: "'הליברל' הדגול בני גנץ ממנה ללא מכרז וללא ועדת איתור מפקדת 'זמנית' לגל״צ, וזאת חותכת בזה אחר זה את המגישים הימניים: אמיר איבגי ואחריו יעקב ברדוגו. כך בדיוק נראית סתימת פיות בולשביקית. מכאן קדימה לא אתראיין בתחנה ואפעל ככל יכולתי להוביל לסגירתה".

תגיות:גלי צה"ליעקב ברדוגו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה