חדשות בארץ

"מופע טלוויזיוני מיותר", "לא מקצועי ולא אמין": פרשנים כלכליים נגד בנט וליברמן

פרשנים כלכליים על "המופע הטלוויזיוני המיותר" של בנט וליברמן: "שידור בהלה, חוסר אמינות וחוסר מקצועיות"

  • ט' אדר א' התשפ"ב
ליברמן ובנט (צילום: Ohad Zwigenberg/POOL)ליברמן ובנט (צילום: Ohad Zwigenberg/POOL)
אא

מסיבת העיתונאים שבה הציגו אתמול (רביעי) ראש הממשלה ושר האוצר את התוכנית להקלה ביוקר המחיה נועדה בעיקר להפחית את הזעם הציבורי בעקבות גל ההתייקרויות, ואינה מקצועית ומטפלת באינפלציה - כך סבורים הפרשנים הכלכליים.

"בנט וליברמן הבינו שקשה להילחם באופן מיידי בעליות המחירים, לכן העדיפו להגדיל את ההכנסה הפנויה של מי שעובד. אבל שימו לב לאותיות הקטנות", מסבירה קרן מרציאנו, העורכת הכלכלית של N12.

"למלחמה אמיתית ביוקר המחיה צריך נחישות ועבודה סיזיפית ומאומצת לאורך זמן", אומרת מרציאנו, ומציינת שיש צורך בכל פעם לשבור עוד לבנה בחומת המונופולים ולייצר סביבה שתאפשר תחרות אמיתית במשק. היא מודה ש"זה הרבה יותר קשה, זה דורש אומץ פוליטי, התמדה ויכולת להילחם בגופים החזקים במשק, הרבה יותר קל לעשות מסיבות עיתונאים עם כותרות בומבסטיות והצהרות חגיגיות בשמונה בערב".

גם סבר פלוצקר, הפרשן הכלכלי של "ידיעות אחרונות" וזוכה פרס "העורך הכלכלי המצטיין", פרסם טור חריף במיוחד תחת הכותרת "לא התרופה ליוקר המחיה". לדבריו, "דבר אחד אפשר לומר בוודאות על התוכנית הכלכלית שהוצגה אמש: היא לא מכוונת לבלום אינפלציה, אין בה תוכנית למאבק בעליות מחירים, מלבד מיתון קל של ייקור החשמל. מדובר בצעדי מיסוי שנועדו להקל על החיים של מעמד הביניים המבוסס העובד".

פלוצקר מפרט את סכנת האינפלציה, ואת העובדה שהממשלה "בחרה בעיניים פקוחות להצית את המעגל המכושף של ייקורים מקומיים, שהרי דלק, חשמל ומים משמשים כתשומות מרכזיות בייצור, בשיווק ובתובלה". הוא מתייחס גם למתן נקודות הזיכוי של הממשלה, הנחשבת כהגדלה מלאכותית של הכנסה של הצרכנים המבוססים. "זה לא כלי למאבק באינפלציה, אין חיה כזו", הוא קובע.

פלוצקר מוסיף ומסביר שהפחתת מס ההכנסה תגדיל משמעותית את אי השוויון הכלכלי. הסיבה לכך היא שפנסיונרים החיים מקצבת זקנה עלובה, מובטלים בעל כורחם, עובדים בשכר מינימום, גברים חרדים ונשים ערביות שלא עובדים - "כל מוקדי העוני העמוק בארץ נזרקו אל מתחת לגלגלי האינפלציה", הוא מאשים.

"המופע הטלוויזיוני המשולש אמש היה מיותר לגמרי", קובע פלוצקר בסוף דבריו. "הוא לא שידר אמינות, לא שידר מענה למצוקות, לא שידר מקצועיות, ואף איש מקצוע לא נטל בו חלק. המופע שידר רק אסופת צעדים מבוהלת ומאוחרת שמטרתה 'להיטיב עם העם', אך תוכניות מסוג זה רק מכינים את הקרקע לאינפלציה החמורה באמת".

תגיות:נפתלי בנטאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה