חדשות בארץ

"אטימות מוחלטת": בנט וליברמן בתוכנית כלכלית שפוגעת בחלשים

"כסף לעבאס – כן. הפחתת מס לאזרחים – לא": רה"מ בנט, שר האוצר ליברמן, ושרת הכלכלה ברביבאי הציגו במסיבת עיתונאים תוכנית להוזלת יוקר המחיה. חברי כנסת תוקפים בחריפות

  • ח' אדר א' התשפ"ב
בנט (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)בנט (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי מקיימים הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים, ומציגים את תוכניתם הכלכלית להוזלת יוקר המחיה, שכוללת הורדת מיסים.

ראש הממשלה בנט הכריז כי בכוונת הממשלה להפחית את המס לכל עובד ב-223 שקלים בחודש עבור כל ילד בגיל 6-12. "אנחנו מורידים מכסים בשלל מוצרי צריכה כולל בשר, דגים, קמח, שמן זית, ביצים ורהיטים", אמר רה"מ בנט. "מה שמנחה אותי הוא שהמדינה שלנו תהיה מדינה שמי שעובד לפרנסתו יוכל להתקיים פה בכבוד. הממשלה שלנו שמה לה ליעד לסייע למשפחות. אנחנו חותמים על חוזה חדש בין המדינה לבין האזרחים. חוזה הוגן. שהאזרחים שעובדים ונושאים בנטל הקיום של המדינה מגיע להם לשמור יותר מהמשכורת שלהם. התפקיד שלנו זה לקחת מהם פחות מיסים ולייצר באומץ גדול תחרות אמת שתפחית מחירים".

עוד ציין רה"מ כי הממשלה גם תגדיל את הסבסוד לצהרונים גם ליישובים באשכולות סוציו-אקונומיים 4 ו-5. בכוונת הממשלה להגדיל את מענק העבודה ב-20%, ולפעול להפחתת תעריפי החשמל בין היתר באמצעות ביטול מס הבלו על הפחם.

שר האוצר ליברמן אמר: "מחירי הפחם בחישוב שנתי קפצו ב-100 אחוז, וזה גרם לעלייה במחירי החשמל. ביטול הבלו בסופו של דבר יוריד משמעותית את תעריף החשמל. חשוב להדגיש, למרות העיתוי, גם ללא כל ההתייקרות האחרון, גם ללא כל העליהום בתקשורת, היינו מפרסמים היום את אותם הצעדים".

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב לדברים שפרסמו בנט וליברמן: "את מסיבת העיתונאים של בנט וליברמן אפשר לשדר בתכנית "המתחזים". הצמד המבוהל, שעד לפני שבועיים אמר שהכל גן עדן והפגין אטימות למצוקה הכלכלית, נלחץ מקמפיין ש"ס שהצית את המחאה הציבוריות והלחץ התקשורתי", אמר דרעי.

"הם גיבבו כמה צעדים מבולבלים שנועדו להיטיב רק עם 'המשפחות הטובות' - שם קוד להמשך האפליה והפגיעה המכוונת באוכלוסיות הפריפריה והמגזר החרדי, שימשיכו לכרוע תחת יוקר המחיה. זו לא התכנית שתוריד את יוקר המחיה, זו אחיזת עיניים שנועדה להוריד את הלחץ הציבורי", הוסיף יו"ר ש"ס.

ח"כ משה אבוטבול (ש"ס) הגיב לצעדים להורדת יוקר המחיה ותקף את הממשלה: "‏הם נוקמים בחרדים, ‏הם יורקים לנו בפנים, ‏הם בטוחים שאנו מטומטמים''.

יו"ר ש"ס הוסיף לתקוף את התוכנית ואמר: "זו לא התכנית שתוריד את יוקר המחיה! זו אחיזת עיניים שנועדה להוריד את הלחץ הציבורי. בנט ולפיד, החלוקה האכזרית שלכם בין ״טובים״ ו״רעים״ מזעזעת. אף ילד במדינת ישראל אסור שיהיה רעב! איבדתם את החמלה, איבדתם את הבושה, איבדתם את הקשר עם העם בישראל. כולם ראו עד כמה הלחץ הציבורי מבהיל אותם. לא נרפה ולא נשתוק עד שנוריד באמת את יוקר המחיה ונביא רווחה כלכלית לכוווולם".

ח"כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה מסר בתגובה: "למסיבת העיתונאים של שר האוצר בה נוכח גם ראש הממשלה" כי "אזרחי ישראל ראו הערב את ראש הממשלה שלהם נלקח בשבי על ידי שר האוצר, רק היה חסר עיתון של היום ודרישת כופר".

"בנט השתמש ברטוריקה של 'אנשים טובים', כי יש כמובן 'אזרחים רעים'. אלו שליברמן דיבר עליהם השבוע והאשים אותם באופן שקרי ומעוות ביוקר המחיה – החרדים", הוסיף פינדרוס. "אני קורא לשירותי הביטחון במדינת ישראל באופן בהול – שחררו את בנט".

ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה: "הבשורה היחידה של בנט וליברמן, הערב, לעם ישראל: 'לכם ימשיך להיות רע, אבל תתנחמו בכך שלחרדים ולשכבות החלשות יהיה עוד יותר רע'".

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד הגיב בחריפות: "מס עבאס-כן, הפחתת מס לאזרחים-לא. זו תכנית קמצנית שרובה אחיזת עיניים על ידי ממשלה שאחראית לתמרוץ עליות המחירים".

"אחרי שהקדישו חודשים ארוכים להעלאות מיסים כמעט בכל תחום וגרמו לגל של עליות מחירים, הם עכשיו מגלגלים עיניים בהתחסדות. ליברמן משקר לציבור וקורא לזה הפחתה בתעריף החשמל, כשמדובר בהעלאה של 3.7%", הוסיף קרעי. "שלא לדבר על הילדים בגילאי 0-6 שנעלמו מהתוכנית, כאילו העלות שלהם זניחה".

"במקום לתקן את מה שקלקלו ולהוריד מיסים, במקום לפתוח את השוק לתחרות אמיתית ולהסיר חסמים ובמקום להוריד את מס הבלו על הדלק ואת המע"מ על החשמל והמים, הם מציגים בפנינו צעדים קטנים, קמצניים, שמשאירים את החלשים ביותר חסרי אונים, ממשיכים להעלות מחירים בפריפריה ודואגים רק לתמונת יח"צ של הממשלה הרעה הזו, וללא שום התייחסות וסיוע לעסקים ולנפגעי הקורונה".

ח"כ ישראל כ"ץ מהליכוד הגיב: "ליברמן עומד ומשקר ללא בושה, מנסה לגנוב קרדיט על הישגי הממשלה הקודמת. אנחנו סייענו למי שנפגע והזנקנו את כלכלת ישראל, ליברמן לא סייע לאיש והזניק את העלאות המיסים ויוקר המחיה, פשוט בושה!"

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז הגיב למסיבת העיתונאים של רה"מ בנט והשר ליברמן: "לא די בכך שרה"מ בנט סירב להתנער מהטענות החמורות של השר ליברמן כלפי הציבור החרדי, בתכנית הכלכלית שלהם הם מדירים ציבורים רבים שלא ייהנו מההטבות. לממשלה הזאת אין טיפת חמלה כלפי החלשים, וכל ההחלטות שלהם פופוליסטיות לחלוטין. רוצים לעזור לאזרחי ישראל? הפסיקו להעלות את המחירים".

תגיות:בנטתכנית כלכלית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה