חדשות בארץ

תגובות סוערות במערכת הפוליטית למתקפה נגד סמוטריץ’

המערכת הפוליטית מגיבה בחריפות, לאחר שארגון הגג של יהודי בריטניה החרים את ח"כ בצלאל סמוטריץ'

  • ט' אדר א' התשפ"ב
סמוטריץ’ (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

הציוץ החריף של ארגון הגג של יהודי בריטניה נגד בצלאל סמוטריץ', יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ממשיך לעורר סערה במערכת הפוליטית.

כזכור, ח"כ סמוטריץ' נמצא בימים אלו בלונדון, לצורך סדרת פגישות עם רבנים וראשי קהילות יהודיות. סערה התחוללה כאשר הארגון היהודי-בריטי צייץ נגדו בחריפות: "אנו דוחים את דעותיו המתועבות ואת האידיאולוגיה מעוררת השנאה של בצלאל סמוטריץ' וקוראים לכל חברי הקהילה היהודית הבריטית להראות לו את הדלת. תחזור למטוס בצלאל, ותיזכר לדיראון עולם. אתה לא רצוי כאן".

סמוטריץ', מצידו, לא מתרגש. בשיחה שהעניק הבוקר לרשת כאן ב', אמר כי התקבל בחיבוק ובאהבה גדולה. "לפי כמות ההזמנות יכולתי להישאר כאן שבוע-שבועיים. יש פה עניינים פוליטיים פנימיים, ארגונים ותיקים שעברו השתלטות שמאל פרוגרסיבי", הסביר. "יש לי ויכוחים ועמדות אידיאולוגיים. זו קבוצה קטנה שמשתלטת ומייצרת השתקה. הייתי פוגש אותם בשמחה, אני על כל פנים אוהב אותם". סמוטריץ' אף העלה ציוץ וכתב: "יהודי בריטניה, אני אוהב אתכם, את כולכם".

יש לציין שזוהי לא הפעם הראשונה בה ארגון הגג הוותיק תוקף נציגים ישראלים. בעבר הארגון תקף בחריפות גם את שגרירת ישראל, ציפי חוטובלי, בעת שהתחילה את כהונתה, בשל עמדותיה הפוליטיות.

יו"ר ש"ס אריה דרעי תקף את הציוץ שפרסם ארגון הגג של יהודי בריטניה נגד ח"כ בצלאל סמוטריץ׳, ואמר כי הוא "בושה וחרפה ויריקה כלפי יהדות התפוצות, אוהבי תורת ישראל וארץ ישראל. בצלאל ידידי, אל תירא ואל תחת".

להגנתו של סמוטריץ' התייצב גם חבר מפלגתו, אופיר סופר, שמסר: "ציוץ מביש ומוטב היה שיימחק. ‏בצלאל סמוטריץ' מנהיג מפלגה בישראל המייצגת כרבע מיליון בוחרים. עם כל הכבוד וההערכה, הכפשת ח"כ סמוטריץ' זאת הכפשה של ציבור ישראלי גדול".

יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ויו"ר בפועל של הסוכנות היהודית, הגיב על החרמתו של סמוטריץ': ''אני דוחה כל החרמה של נבחרי ציבורי ישראלים שנבחרו באופן דמוקרטי על-ידי הציבור הישראלי. ביטויים כגון אלה שהושמעו מערערים את יסודות האחדות של עמנו וההדדיות שנדרשת להמשכיותו. הם מסייעים דווקא לשונאינו, שכן ההיסטוריה כבר הוכיחה כי אינם מבחינים בין דעה לדעה, בין רקע לרקע. עם אחד אנחנו. ימנים ושמאלנים, חרדים וחילוניים, אשכנזים וספרדים. כוחנו באחדותנו. אחדות ולא אחידות''.

שר התקשורת יועז הנדל דחה אף הוא את הביקורת של ארגון יהודי בריטניה נגד ח"כ בצלאל סמוטריץ' ואמר כי "לא כך ראוי לקבל חבר כנסת ישראלי שבא למפגש עם קהילות יהודיות שונות. גם כשיש מחלוקות, יש דרך להביע אותן. ומי שרוצה להשפיע על הפוליטיקה הישראלית, מקומו בישראל".

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז ביקש לחזק את סמוטריץ' ואמר: "בצלאל ידידי, חזק ואמץ בשליחותך שנטלת על עצמך בהקשר של רפורמת הגיור המהרסת והמפלגת שהממשלה מנסה לקדם. תגובת יהדות בריטניה לביקורך מעידה כאלף עדים עד כמה שנאה ופלגנות קיימים בקרב חלקים נרחבים בעם היהודי היושב לצערנו בגלות, ובקרב חלקים נרחבים בעמנו היושב בציון ועדיין טראומת הגלות שוכנת בקרבו ובקרב הממשלה הנוכחית בראשם.

"אין ספק שממשלת חילול השם הנוכחית מקרינה את אותה מחלת הגלות גם כלפי חוץ וגם כלפי פנים. נמשיך ביחד לפעול לאחדות העם ולחיזוקה של הזהות היהודית של המדינה. רק חזק ואמץ, אל תירא ואל תחת ויהי ד' עמך", הוסיף מעוז.

יו"ר "עוצמה יהודית" ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "ארגון יהודי בריטניה נדבק ברפורמיות שמאלנית, ושכח מה זה להיות יהודים. לצערי הגלות לא יצאה מהם ולא תצא עד שיעלו לישראל. הארגון לא מייצג את רוב היהודים בבריטניה ומכל מקום טוב שידידי בצלאל סמוטריץ', אוהב ארץ ישראל ועם ישראל הגיע לחזק את הקהילה היהודית שם, ולהסביר את משנתו ולפעול למען עם ישראל, וארץ ישראל".

תגיות:תגובותבצלאל סמוטריץ'מערכת הפוליטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה