חדשות בארץ

הקואליציה הפילה את החוק לחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל

ראש הממשלה נפתלי בנט הצביע עם חברי ימינה ותקווה חדשה נגד הצעת החוק של חבר הכנסת יריב לוין לחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל. לוין: "שיא של חרפה, ציניות והפרת הבטחות"

בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הכנסת דחתה היום (רביעי) את הצעת החוק של יו"ר סיעת הליכוד, יריב לוין, לחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל. חברי ימינה ותקווה חדשה הצביעו נגד ההצעה, יחד עם חבריהם לקואליציה, למעט חבר הכנסת יום טוב כלפון מימינה שקיבל אישור להיעדר מהמליאה בעת ההצבעה.

ראש הממשלה נפתלי בנט, שהבטיח במהלך מערכת הבחירות להסדיר את ההתיישבות הצעירה, הצביע בהצבעה השמית נגד החוק. חברת הכנסת קטי שטרית (הליכוד) צעקה לעברו: "תתבייש, אמרת שזה הדבר הראשון שתעשה שתהיה ראש ממשלה. גנבת להם את הקולות, בושה וחרפה".

לאחר הפלת הצעתו, מסר לוין בתגובה: "נפתלי בנט, איילת שקד, זאב אלקין וניר אורבך הפנו היום שוב כתף קרה לילדי החלוצים בהתיישבות הצעירה. בעוד הפולשים הערבים לאדמות המדינה בנגב זוכים לחיבור לחשמל, ילדי המתיישבים ימשיכו לסבול מקור גם החורף הזה".

"זהו עוד שיא של חרפה, ציניות והפרת הבטחות של אנשים אשר אפילו מצוקה של ילדים קטנים לא מעניינת אותם", הוסיף לוין.

חבר הכנסת יואב גלנט (הליכוד) הגיב: "קשה להאמין לאיזה תהומות הגיעו נפתלי, איילת וסער. מצד אחד תומכים בחוק המחבר את פורעי החוק הבדואים לחשמל, ומצד שני מונעים מיהודים את אותו הדבר. מה יש לממשלה הזו נגד יהודים?".

השר מתן כהנא תקף בדיון את הליכוד: "אין דבר שמפחיד את הליכוד יותר מהסדרת ההתיישבות הצעירה. כל התקדמות בהסדרת ההתיישבות הצעירה בממשלה הזו תהיה אסון פוליטי לליכוד. לכן אתם עושים הכל כדי למנוע הסדרה כזו".

"אתם הרי יודעים שהדרך לטפל בנושא ההומניטרי הזה עובר דרך חיבור חוק החשמל על ידי צו אלוף ולא באמצעות הצעות חוק מטרילות", הוסיף כהנא. "אבל אם תוסדר ההתיישבות הצעירה אתם תהיו בבעיה קשה. כי הציבור יבין שיריב לוין והליכוד במשך 12 שנה התעמרו בהתיישבות הצעירה ומנעו כל ניסיון להסדיר אותה".

מפורום ההתיישבות הצעירה נמסר: "נמאס לנו מהמלחמות הפוליטיות על הגב של הילדים שלנו, ונמאס לנו לראות שוב ושוב איך הצעות חוק הומניטריות להסדרה מופלות שוב ושוב ושוב על ידי מי שהתחייבו בפנינו לתמוך בנו. יש 'צו אלוף' מוכן לחתימה על שולחן הממשלה. תחתמו. לילדים שלנו כבר אין כוח לעבור בקור ובחושך גם את הסערה החורפית הקרובה".

תגיות:יריב לויןמליאת הכנסתמתן כהנאההתיישבות הצעירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה