חדשות בארץ

שורת בכירים שהטלפונים שלהם נדבקו בפגסוס בדרישה נחרצת: דורשים ועדת חקירה ממלכתית

מנכ"לי משרדי האוצר, המשפטים והתחבורה לשעבר – שהטלפונים שלהם רוגלו על ידי המשטרה – זועמים: "דורשים להקים ועדת חקירה ממלכתית בנושא. אין צורך להכביר במילים אודות חומרת הדברים"

  • ז' אדר א' התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

מנכ”לי משרדי המשפטים, האוצר והתחבורה לשעבר, שעל פי החשד נעקבו על ידי המשטרה בפרשת רוגלות המעקב, פנו הבוקר (שלישי) במשותף בדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית בנושא – כך נחשף ב-N12.

את הדרישה הפנו השלושה לרה”מ, שר המשפטים, השר לביטחון והפנים והמפכ”ל, וביקשו להשמיד את כל החומרים שנאספו מהטלפונים שלהם. עוד דרשו השלושה למסור להם דיווח בכתב אודות התכנים שרוגלו מהטלפונים שלהם, והיקפם.

"אנו מצויים בסערת רגשות ותחושותינו קשות ביותר. אם הדברים שפורסמו נכונים, כל עולמנו האישי והמקצועי היה חשוף", פתחו הבכירים את מכתבם.

"נחשפנו לגילויים המבעיתים שפורסמו, ולפיהם בעודנו מכהנים כמנהלים כלליים במשרדי האוצר והמשפטים, הוחדרו על ידי משטרת ישראל למכשירי הטלפון שלנו תוכנות ריגול, זאת ללא צו שופט, ללא סמכות בדין, ומבלי שהתקיימה כל חקירה נגדנו בחשד לעבירה כלשהי.

"דומה שאין צורך להכביר במילים אודות חומרת הדברים. כל מילה קשה שתנסה לתאר מציאות בה משטרה במדינה דמוקרטית מחדירה שלא כדין תוכנות ריגול לאזרחים, ובכלל זה לפקידי ממשל בכירים, המקבלים, בין היתר, החלטות הקשורות למשטרה, תקציבה והתנהלותה, לא תצליח לשקף את חומרת הדברים”, ציינו מנכ"לי המשרדים במכתבם.

עוד הוסיפו הבכירים כי מלבד החומרים המקצועיים שהיו בטלפונים שלהם באותה העת מתוקף תפקידם, היו בהם גם התכתבויות אישיות. “מטבע הדברים, בטלפונים שלנו היו מצויים, לצד התכתבויות וחומרים אישיים פרטיים, גם חומרים רגישים ביותר הקשורים לתפקידים הציבוריים שאותם מילאנו, לצד התכתבויות עם כל גורמי השלטון במדינה. תחושות העלבון, ההשפלה וחוסר האונים שלנו, נוכח רמיסת זכויותינו הבסיסיות קשות מנשוא”.

"אנו דורשים כי הפרקליטות תפעל לאלתר להוצאת צו שיפוטי האוסר כל החזקה, שימוש, עיבוד, העברה, פרסום, עיון וכיוצ”ב, על כל חומר ומידע שהגיע לידי משטרת ישראל או לכל גורם אחר שמקורו בחדירה הבלתי חוקית לטלפונים שלנו. צו זה מתחייב הן נוכח החשש לפגיעה בפרטיות שלנו, אך בעיקר נוכח החשש הממשי לפגיעה בפרטיות של צדדים שלישיים, עמם היינו בקשר שוטף עת נשאו בתפקידם הציבוריים.

"אנו מבקשים לקבל לאלתר הסבר מפורט האם משטרת ישראל אכן החדירה תוכנת ריגול או עשתה כל פעולה אחרת של חיפוש והאזנה לטלפונים שלנו. אם אכן הדברים נעשו – אנו דורשים לקבל מידע מפורט אודות הגורמים שאישרו את הפעולות הללו, ביצעו אותן בפועל או היו מעורבים בהן במישרין או בעקיפין, על מנת שנוכל למצות מולם את זכויותינו לפי כל דין”, לשון ההודעה.

מהפרטים שנחשפו אודות פרשת הריגול עולה ששימושה של המשטרה בתוכנה לא היה "חד פעמי" או "מקומי", אלא אחד הכלים השמישים ביותר בידי המשטרה לאיסוף מודיעין. המשטרה שתלה את התוכנה בטלפונים של ראשי ערים, מנהלי חברות ענק, עיתונאים, מארגני מחאות שונות, אנשי עסקים בכירים, מנכ”לי משרדים ממשלתיים, ובני משפחתו של רה"מ לשעבר, בנימין נתניהו.

ועדת חקירה ממלכתית, כשהם שהוקמה לאחר אסון מירון, עשויה ליתן תשובות לשאלות המטרידות: מה גורם לקצינים להדביק במעקבים אנשים שאינם חשודים בדבר? מדוע המשטרה פעלה בדרכים כה אגרסיביות? ובעיקר, מי נתן את ההוראה.

תגיות:ועדת חקירה ממלכתיתפגסוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה