חדשות בריאות

פרופ’ נחמן אש: "ווריאנטים חדשים יצוצו כל הזמן". 43,852 נדבקים חדשים

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש מסביר כי "הנגיף לא נעלם, וקרוב לוודאי שהוא גם לא ייעלם". ומה אומר המנכ"ל על תת הזן החדש?

  • ז' אדר א' התשפ"ב
בעיגול: פרופ’ נחמן אש (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)בעיגול: פרופ’ נחמן אש (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

"ווריאנטים חדשים יצוצו כל הזמן" – כך אומר הבוקר (שלישי) מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש בראיון ל-FM103. "הנגיף לא נעלם, וקרוב לוודאי שגם לא ייעלם. נצטרך להסתכל על הנגיף הזה לאורך זמן".

פרופ' אש התייחס לתת הזן של האומיקרון, ה-BA2. "ה-BA2 עדיין באחוזים בודדים אצלנו, בינתיים אין סימנים שהוא מתפשט, מקווה שכך גם יישאר. וריאנטים חדשים יצוצו כל הזמן. אני מקווה שלא יצוצו וריאנטים שיטרידו אותנו".

משרד הבריאות מעדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 43,852 נדבקים בקורונה, 3,382 מהם חלו כבר בעבר בקורונה והחלימו. שיעור הבדיקות החיוביות ירד ל-24.1%. נמשכת הירידה במקדם ההדבקה R והוא עומד על 0.82. גם מספר החולים במצב קשה ירד ל-1,161, לעומת 1,227 אתמול. 288 חולים מונשמים. אתמול נפטרו 23 חולים ובכך הגיע מניין המתים במגפה בישראל ל-9,226 בני אדם.

מספר הישראלים שנדבקו ב-BA2 זינק במהירות מדאיגה מ-300 ל-700 בתוך שבוע, והחשש הוא שישנם עוד עשרות אלפי חולים, אך הריצוף הגנטי של הבדיקה שלהם לא פוענח. על פי הדיווח ב'כאן חדשות', במשרד הבריאות מעריכים שייתכן ובין חמישה לשבעה אחוזים מכלל התחלואה בישראל הינם כאלה שנדבקו בווריאנט החדש BA2. כלומר, מתוך 50 אלף מאומתים חדשים לנגיף הקורונה בכל יום בישראל, ישנם בין 2,000 ל-3,000 חולי הווריאנט החדש.

על פי הדיווח, במשרד הבריאות קיים חשש מהתת וריאנט הקורונה, שלטענתם "הולך ותופס תאוצה". גורמים במשרד הבריאות מספרים כי ההערכה במשרד היא שתת הווריאנט ילך ויתפוס נתח גדול יותר בתחלואת הקורונה, והירידה בנתוני התחלואה שאנחנו רואים בישראל בימים האחרונים עלולה להיעצר – עשרות אלפי מאומתים חדשים לתת האומיקרון, כפי שמתרחש בריטניה ובדנמרק.

תגיות:קורונהפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה