חדשות בארץ

במשטרה טוענים: הפרקליטות ידעה על השימוש בתוכנות ריגול בתיקי נתניהו

בכירים במשטרה דחו בתוקף את הטענות של גורמים בפרקליטות לפיהן לא ידעו על השימוש המשטרתי בתוכנות ריגול בחקירות תיקי האלפים

נתניהו ופרקליטיו בבית המשפט, ארכיון (צילום: ראובן קסטרו, פול)נתניהו ופרקליטיו בבית המשפט, ארכיון (צילום: ראובן קסטרו, פול)
אא

מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר – שהפך לעד מדינה בתיק 4000 – לא היה היעד היחיד לשימוש שעשתה המשטרה בתוכנות ריגול במהלך חקירות תיקי נתניהו. כך דיווח עמית סגל בחדשות 12.

בדיווח צוטטו בכירים במשטרה, שדחו בתוקף את הטענות של גורמים בפרקליטות בתדרוכים לתקשורת לפיהן לא ידעו על השימוש שעושה המשטרה בתוכנות ריגול: "בפרקליטות ידעו גם ידעו. זה לא רק פילבר – יש עוד. כל מה שעשינו היה ברשות ובסמכות, אי אפשר לטעון שהיה שימוש בכלי כל כך עוצמתי והפרקליטות לא ידעה".

גיא פלג פרסם הערב (מוצאי שבת) בחדשות 12 ציטוטים מתוך חקירתו של פילבר ברשות לניירות ערך, חודשים לפני שהחלה חקירתו במשטרה. "אנחנו בעולם טכנולוגי ודיגיטלי – יש לנו תוכנות שאנחנו דור קדימה לפני ה-NSA", אמר לו החוקר. "אני רוצה שתבין, הידע שלי לגבי העולם שלך, החיים שלך, ההתנהלות המקצועית שלך – הוא מלא. תחשוב עוד פעם על כל אלפית של אות שעברה אצלך במכשיר – מול כל אדם, מכל מקום. אני רואה מה מחקת, באיזה טיימינג מחקת, אני יכול להבין גם מה הסיבה שמחקת – אני רואה הכל".

בכאן חדשות דווח הערב, כי מהבדיקה שבוצעה עד כה באשר לשימוש המשטרתי בתוכנות ריגול בתיקי האלפים עולה כי היו התנהלויות לא תקינות ואף לא חוקיות. עם זאת, נטען כי עובדה זו אינה משנה את תמונת הראיות בתיק 4000.

כזכור, פרקליטיהם של ראש הממשלה לשעבר ובני הזוג אלוביץ' ביקשו ביום חמישי האחרון מבית המשפט להורות לפרקליטות לחשוף את כל החומרים שנאספו בחקירות תיקי האלפים באמצעות תוכנות ריגול, ולהשיב בדחיפות לשאלות שהפנתה אליה ההגנה בנושא ונותרו עד כה ללא מענה. השופטים הורו לתביעה להעביר את תשובותיה עד יום שלישי.

תגיות:משטרת ישראלשלמה פילברפרקליטות המדינהתיקי האלפים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה