חדשות בארץ

פרקליטי נתניהו לבית המשפט: לחשוף את כל החומרים שנאספו באמצעות תוכנות ריגול

צוותי ההגנה של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ובני הזוג אלוביץ' ביקשו מבית המשפט להורות לפרקליטות לחשוף את כל החומרים שנאספו בחקירות תיקי האלפים באמצעות תוכנת "פגסוס" ותוכנות ריגול אחרות

נתניהו ופרקליטיו בבית המשפט, ארכיון (צילום: אמיל סלמאן, פול)נתניהו ופרקליטיו בבית המשפט, ארכיון (צילום: אמיל סלמאן, פול)
אא

צוות ההגנה של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו פנה היום (חמישי) לבית המשפט בבקשה שיורה לפרקליטות לחשוף את כל החומרים שנאספו בחקירות תיקי האלפים באמצעות תוכנת "פגסוס" ותוכנות ריגול אחרות, ולהשיב בדחיפות לשאלות שהפנתה אליה ההגנה בנושא ונותרו עד כה ללא מענה. מוקדם יותר שיגר עורך הדין ז'ק חן, סנגורם של בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ', בקשה דומה לבית המשפט.

פרקליטיו של נתניהו, עורכי הדין בעז בן צור ועמית חדד, ציינו בבקשה כי הם ממתינים מזה כשבועיים למענה ל"שאלה פשוטה שהופנתה בכתב למאשימה: האם נעשה שימוש בתוכנת 'פגסוס' או בתוכנה דומה אחרת ביחס לתיקי ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, ביחס לגורם כל שהוא". לדבריהם, "שבועיים חלפו, וקולה של המאשימה – שהבטיחה לפני ימים ארוכים כי תימסר תשובה 'בהקדם' – נדם. תחת זאת, כרגיל (שאין כל חדש תחת השמש), 'זוכה' ההגנה לכך שתשובה (חלקית) תימסר באמצעי התקשורת".

אמש נחשף בחדשות 13, כי המשטרה עשתה שימוש בתוכנת ריגול חודרנית כדי לשאוב מידע מהטלפון הנייד של אחד המעורבים המרכזיים בתיקי נתניהו, מבלי שקיבלה לכך צו משפטי מתאים. בחדשות 12 פורסמה הקלטה, בה שני חוקרים נשמעים משוחחים לכאורה על השימוש באמצעי המוגדר על ידם כ"לא חוקי". התיעוד נעשה בחדר החקירות, דקות לפני תחילת חקירתו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, המשמש כעד מדינה בתיק 4000.

במקביל, דיווח יואב יצחק באתר news1 כי השימוש בתוכנת הריגול נעשה ביחס לאיש העסקים שאול אלוביץ', אחד הנאשמים בתיק 4000, ונגד עדי המדינה פילבר וניר חפץ. בשבוע שעבר דיווח יצחק כי המשטרה השתמשה בתוכנה נגד שורה של גורמים המעורבים בתיקי האלפים, ביניהם איל ההון ג'יימס פאקר, יאיר נתניהו, ועוזריו של ראש הממשלה לשעבר, יונתן אוריך ועופר גולן.

פרקליטי נתניהו ציינו בבקשתם, כי חומרים שהושגו לכאורה באמצעות תוכנות ריגול לא הועברו לידיהם: "לא ניתן להוסיף ולנהל הליך זה שעה שחומרי יסוד אינם גלויים בפני ההגנה ובפני בית המשפט הנכבד. הליך משפטי איננו משחק לוח, שבו ניתן להתקדם צעד קדימה ושני צעדים אחורה. לא עוד; לא שעה שמתברר כי רשויות האכיפה נטלו לעצמן את החירות לנהוג מחוץ לגדרי החוק, הרחק מעינו של בית המשפט. לא כאשר הנאשמים מנהלים בפני בית המשפט הליך פלילי כשעיניהם מכוסות. לא מקום שבו מעשים נפסדים, שריח אי חוקיות עז נודף מהם, מוסתרים מהנאשמים וממילא גם מעיני המותב הנכבד".

הסנגורים פירטו את התשובות שביקשו לקבל מהפרקליטות, בין היתר: האם נעשה שימוש בתוכנת "פגסוס" או כל תוכנה או אפליקציה דומה אחרת במסגרת החקירות; מתי ובאיזה אופן נעשה השימוש והיכן נשמרו תוצריו; מי הגורמים שפעלו בעניין – לרבות גורמי משטרה, רשות ניירות ערך ופרקליטות; מי הגורמים שהיו מודעים לשימוש, לרבות גורמי הפרקליטות, והמועד שבו הדבר הובא לידיעתם; איזה גורם נתן אישור לשימוש, אם בכלל, וכיצד ניתן האישור – בכתב, בעל פה או בכל דרך אחרת.

"די והותר זמן חלף", סיכמו הפרקליטים בביקורת על הפרקליטות שטרם סיפקה תשובות לשאלותיהם. "רכבת ההליך נוסעת על פסיה, וסובר מי שסובר כי כך ניתן להמשיך. ולא היא".

תגיות:משטרת ישראלפרקליטות המדינהפגסוסתיקי האלפים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה