חדשות בארץ

"רעידת אדמה": תגובות סוערות בימין לשימוש המשטרתי בתוכנת ריגול בתיקי נתניהו

בעקבות הדיווחים לפיהם המשטרה עשתה שימוש בתוכנת ריגול חודרנית נגד אחד המעורבים המרכזיים בתיקי נתניהו, בימין דורשים להקים ועדת חקירה ולבטל את המשפט נגד ראש הממשלה לשעבר

נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

בימין מגיבים בסערה על הדיווחים אמש (רביעי), לפיהם המשטרה עשתה שימוש בתוכנת ריגול חודרנית כדי לשאוב מידע מהטלפון הנייד של אחד המעורבים המרכזיים בתיקי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, מבלי שקיבלה לכך אישור משפטי.

על פי הדיווח של אביעד גליקמן בחדשות 13, המידע בעניין נחשף במהלך בדיקה שמתבצעת בימים האחרונים במשרד המשפטים בעקבות חשיפת פרשת NSO. התוכן שנאסף מהטלפון באמצעות תוכנת הריגול כלל תמונות, מספרי טלפון, היסטוריית התכתבויות ואפליקציות שונות.

במקביל, העיתונאי יואב יצחק חשף באתר news1 כי המשטרה עשתה שימוש בתוכנת הריגול פגסוס נגד איש העסקים שאול אלוביץ', אחד הנאשמים בתיק 4000, ונגד עדי המדינה ניר חפץ ושלמה פילבר, וזאת מבלי לקבל את הצו המשפטי הנדרש לכך. בשבוע שעבר דיווח יצחק, כי המשטרה השתמשה בתוכנה נגד שורה של גורמים המעורבים בתיקי האלפים, ביניהם איל ההון ג'יימס פאקר, יאיר נתניהו, ועוזריו של ראש הממשלה לשעבר, יונתן אוריך ועופר גולן.

יו"ר סיעת הליכוד, יריב לוין, הגיב בחריפות על הפרסומים: "רעידת אדמה שצריכה לזעזע כל אזרח מתרחשת לנגד עינינו. הראיות בדבר שימוש בתוכנת ריגול לשם האזנה לאזרחים, ובהם פקידי ממשלה בכירים, היא פרשת ווטרגייט ענקית, כאן בישראל".

"רשימת האמצעים הפסולים מפחידה – האזנות בניגוד לחוק ובלי צו שופט, רמיסת פרטיות של עדים, איומים, מעשי סחיטה סדרתיים, העלמת מידע, הדלפות פליליות שיטתיות ומכוונות. אינספור עבירות פליליות חמורות. שימוש מבהיל בכוח העצום שנתון בידי ראשי מערכת אכיפת החוק כדי להחליף ראש ממשלה שנבחר על ידי הציבור".

"הגיע הזמן לומר בקול ברור: משפט נתניהו צריך להיסגר מיד", הצהיר לוין. "החקירה והליכי ההעמדה לדין מזוהמים עד היסוד בשרשרת של עבירות קשות. האישומים תקדימיים ומופרכים. במקום לעסוק בסיגרים ובכתבות באתר אינטרנט, צריך לחקור ולהעמיד לדין את מי שבאמת ביצע עבירות חמורות כדי להדיח ראש ממשלה מכהן. לחקור ולהעמיד לדין את מי שאמור היה לאכוף את החוק, אבל ניצל את כוחו לרעה ומעל באמון שנתנה בו החברה הישראלית כולה".

"זה אומנם חשוב לנתניהו, אבל זה הרבה הרבה יותר חשוב לכל אחת ואחד מאתנו, הן מימין והן משמאל. זה לא עניין פוליטי. זה נוגע לחירויות האישיות הבסיסיות ביותר, לכל מה שמבדיל בין דמוקרטיה לדיקטטורה חשוכה. זה אירוע מכונן. אירוע בקנה מידה היסטורי. אירוע שיכריע את עתידה של ישראל".

חבר הכנסת מיקי זוהר כתב: "ועדת חקירה עכשיו. מה שנחשף הוא לא פחות מרעידת אדמה לאור הסיכול הממוקד נגד ראש מחנה הימין". חברו לסיעה, חבר הכנסת שלמה קרעי, הגיב: "כמו שאמרתי פעמים רבות, לצערי הרב ישראל כבר לא ממש דמוקרטיה. בוצעה כאן הפיכה משפטית, תוך שימוש בכח ובמשאבים בלתי מוגבלים, כספית וחוקית, אחרי מנהיג הימין. מנדלבליט, ניצן, אלשיך ושות' חטפו את המדינה, הרסו אותה והלכו לביתם. זה לא יעבור להם בשתיקה. יום הדין יגיע בקרוב. נטפל בעזרת השם".

השר לביטחון פנים לשעבר, אמיר אוחנה, מסר: "רוני אלשיך אמר בעודו מפכ"ל: 'יאח"ה מפילה ממשלות ומקימה ממשלות'. הפרסומים לפיהם תחת פיקודו משטרת ישראל ביצעה לכאורה את ההפרות הבלתי נתפסות של החוק, הדין והמוסר – דבר שהביא להפיכה שלטונית בישראל – חייבים להביא לכל הפחות למחיקה מיידית של כתב האישום. בכל תוצאה פחותה, אנו חיים במדינת משטרה".

חברת הכנסת מירי רגב תקפה: "מאפיונרים בחסות החוק. תיקי נתניהו צריכים להיסגר כאן ועכשיו. לא רק שהתיקים מתפוררים בבית המשפט, עכשיו ברור שפעלו בשיטות של ארגוני פשיעה ושל מאפיה תוך שימוש במעקבים, הדלפות, האזנות וחדירה לפרטיות כדי להדיח ראש ממשלה מכהן. מערכת אכיפת החוק פועלת בניגוד לחוק. זו היא הפיכה שלטונית שדגל שחור מתנוסס מעליה. היחידים שצריכים לשאת קלון הם בכירי מערכת אכיפת החוק – במשטרה, ביועמ"ש ובפרקליטות".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', כתב אמש בטוויטר כי "הפרקליטות צריכה לקבל כבר הערב החלטה על סגירת תיקי נתניהו. הגיע הזמן לחשבון נפש של מערכת המשפט וניקוי אורוות במשטרת ישראל".

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, מסר: "בעקבות החשיפה על שימוש המשטרה בתוכנות ריגול לא חוקיות בתיקי נתניהו, אין מנוס מלפתוח בחקירה פלילית נגד המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך שהפר אמון, פעל במרמה, וניסה לעשות הפיכה נגד ראש ממשלה מכהן".

תגיות:משטרת ישראליריב לויןתיקי האלפים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה