חדשות בארץ

המשטרה עשתה שימוש לא חוקי בתוכנת ריגול בתיקי נתניהו

על פי הדיווח בחדשות 13, המשטרה השתמשה בתוכנת ריגול חודרנית כדי לשאוב מידע מהטלפון הנייד של אחד המעורבים המרכזיים בתיקי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ': "הפרקליטות צריכה לקבל כבר הערב החלטה על סגירת תיקי נתניהו"

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 21:05)

המשטרה עשתה שימוש בתוכנת ריגול חודרנית כדי לשאוב מידע מהטלפון הנייד של אחד המעורבים המרכזיים בתיקי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, מבלי שקיבלה לכך אישור משפטי. כך דיווח הערב (רביעי) אביעד גליקמן בחדשות 13.

על פי הדיווח, המידע בעניין נחשף במהלך בדיקה שמתבצעת בימים האחרונים במשרד המשפטים בעקבות חשיפת פרשת NSO. התוכן שנאסף מהטלפון באמצעות תוכנת הריגול כלל תמונות, מספרי טלפון, היסטוריית התכתבויות ואפליקציות שונות.

במקביל, העיתונאי יואב יצחק חשף באתר news1 כי המשטרה עשתה שימוש בתוכנת הריגול פגסוס נגד איש העסקים שאול אלוביץ', אחד הנאשמים בתיק 4000, ונגד עדי המדינה ניר חפץ ושלמה פילבר, וזאת מבלי לקבל את הצו המשפטי הנדרש לכך. בשבוע שעבר דיווח יצחק, כי המשטרה השתמשה בתוכנה נגד שורה של גורמים המעורבים בתיקי האלפים, ביניהם איל ההון ג'יימס פאקר, יאיר נתניהו, ועוזריו של ראש הממשלה לשעבר, יונתן אוריך ועופר גולן.

עורך הדין ז'ק חן, סנגורם של בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ', הגיב: "אם יש אמת בפרסום, מדובר במעשה פשע חמור. עוד ביטוי לפריצת כל הגבולות בחקירה שהתנהלה נגד בני הזוג אלוביץ', שעליה אנחנו מתריעים שנים. במדינת חוק ברור שחייבות להיות לכך משמעויות מרחיקות לכת, ואין ספק שלא נאמרה המילה האחרונה בנושא".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', כתב בטוויטר כי "הפרקליטות צריכה לקבל כבר הערב החלטה על סגירת תיקי נתניהו. הגיע הזמן לחשבון נפש של מערכת המשפט וניקוי אורוות במשטרת ישראל".

חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) הגיב: "כמו שאמרתי פעמים רבות, לצערי הרב ישראל כבר לא ממש דמוקרטיה. בוצעה כאן הפיכה משפטית, תוך שימוש בכח ובמשאבים בלתי מוגבלים, כספית וחוקית, אחרי מנהיג הימין. מנדלבליט, ניצן, אלשיך ושות' חטפו את המדינה, הרסו אותה והלכו לביתם. זה לא יעבור להם בשתיקה. יום הדין יגיע בקרוב. נטפל בעזרת השם".

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, מסר: "בעקבות החשיפה על שימוש המשטרה בתוכנות ריגול לא חוקיות בתיקי נתניהו, אין מנוס מלפתוח בחקירה פלילית נגד המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך שהפר אמון, פעל במרמה, וניסה לעשות הפיכה נגד ראש ממשלה מכהן. אפנה עוד היום לפרקליט המדינה, ואדרוש חקירה פלילית נגד אלשיך".

פרשן חדשות 12, עמית סגל, כתב בציניות: "מתקשה מאוד להאמין שרוני אלשיך יאשר מעקב פגסוס לא חוקי דווקא בתיקי נתניהו, שלגביהם לא גילה כל אובססיה. בכלל, הוא איש מתון שלא דוגל בשימוש לרעה בכוחו המשטרתי כדי לסמן מטרות. אם לא מאמינים תשאלו את אל-קעיאן".

"מעולם לא שימש אדם כל כך חסר מעצורים בתפקיד כל כך מרכזי כמו רוני אלשיך", הוסיף סגל ותקף את מפכ"ל המשטרה לשעבר. "שלא במפתיע, בדיקת הפרקליטות לא עוסקת בשנים שבהן הוא עמד בראש המשטרה. כולם יודעים שיש תיבות פנדורה שעדיף לא לפתוח".

תגיות:משטרת ישראלתיקי האלפים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה