חדשות בארץ

ביקור ראשון של שר ביטחון ישראלי בבחריין: בני גנץ נחת במנאמה

שר הביטחון בני גנץ נחת במנאמה. זוהי הפעם הראשונה שמטוס של חיל האוויר הישראלי נוחת בבחריין

  • א' אדר א' התשפ"ב
שר הביטחון בני גנץ בבחריין (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)שר הביטחון בני גנץ בבחריין (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

שר הביטחון בני גנץ נחת היום (רביעי) במנאמה בירת בחריין, לביקור ראשון של שר ביטחון ישראלי במדינה. זוהי הפעם הראשונה בתולדות המדינה שמטוס של חיל האוויר הישראלי נוחת על אדמת בחרין.

מטרת הנסיעה היא מיסוד היחסים הביטחוניים בין ישראל לבחריין. במהלך הביקור יחתום גנץ על מזכר הבנות לשיתוף פעולה ביטחוני בין המדינות.

עם נחיתתו מהמטוס, התקבל גנץ בטקס קבלת פנים בהשתתפות שר ההגנה הבחרייני, עבדאללה בן חסאן אלנעימי. אל גנץ בביקורו מתלווים: ראש המטה מעיין ישראלי, ראש האגף המדיני-ביטחוני זהר פלטי, מפקד זרוע הים אלוף דוד סער סלמה, והמזכיר הצבאי תא"ל יקי דולף.

במהלך ביקורו במדינה המוסלמית, צפוי גנץ להיפגש עם שר ההגנה הבחרייני, עם המלך ועם הרמטכ"ל. בנוסף יבקר שר הביטחון בצי החמישי האמריקני שמוצב במדינה.

ברקע הביקור, עדיין שוררת המתיחות העזה במפרץ. כזכור, בתחילת השבוע ביקר הנשיא יצחק הרצוג באיחוד האמירויות, ובעקבות כך נורה טיל בליסטי לעבר המדינה. הטיול יורט, לא היו נפגעים או נזק, ואת האחריות לאירוע קיבלו המורדים החות'ים מתימן הנתמכים בידי איראן. מלשכת הנשיא נמסר לאחר האירוע כי "הרצוג עודכן בפרטי האירוע, ולא נשקפת לו סכנה".

דובר משרד החוץ האמריקני, נד פרייס, גינה את המתקפה. לדבריו, בזמן שהנשיא הרצוג בונה גשרים ליציבות האזור, החות'ים מצידם ממשיכים לבצע מתקפות ולאיים על אזרחים.

תגיות:בני גנץבחריין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה