חדשות בארץ

חיים מזרחי שהוכה קשות על ידי שוטרים העיד בבכי: "היכו אותי ולא יכולתי להתגונן"

מזרחי, שהוכה קשות על ידי שוטרים בשכונת גאולה בירושלים, הגיע הבוקר להעיד בכנסת. לראשונה, המשטרה ביקשה את סליחתו על המכות שספג

  • א' אדר א' התשפ"ב
חיים מזרחי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)חיים מזרחי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

(קרדיט: דוברות הכנסת)

חיים מזרחי, שהוכה קשות על ידי שוטרים, הגיע הבוקר (רביעי) לכנסת. הוא נשא דברים בדיון בוועדה לביטחון הפנים, שעסק באלימות שוטרים.

מזרחי, שהוכה על ידי השוטרים לאחר שהעיר להם על שריטת רכב בשכונת גאולה בירושלים, פרץ בבכי במהלך עדותו בפני הוועדה. "זה לא מגיע לי. התנפלו עלי והיכו אותי בלי שום סיבה", אמר בקול נשנק, ותיאר את הימים הקשים שעברו עליו. "הרסתם לי את החיים. למדנו על השואה ועצמתי את העיניים והרגשתי כאילו מכים אותי בשואה ואין לי יכולת להתגונן".

"ראינו אלימות קשה מאוד של שוטרים כלפי חיים מזרחי", אמרה יו"ר הוועדה ח"כ מירב בן ארי בפתח הדיון. "אין שום סיבה לפעול כפי שפעלו השוטרים. אנחנו בשנת 2022, מה אתם חושבים לעצמכם? הרי הכל היום מצולם. כל כך כואב לי. אנחנו מצפים מהשוטרים לשמור על החוק".

ח"כ משה ארבל אמר בוועדה: "אם יש במשטרה אנשים שסרחו שצריכים להוציא אותם מחוץ לארגון. חיים ביקש ממני לבדוק לפני הדיון אם אין לשוטרים כאן אזיקים מרוב הפחד שלו".

במהלך הדיון, ביקשה לראשונה המשטרה את סליחתו של מזרחי. ראש מחלקת משמעת במשטרת ישראל, נצ"מ בתיה בן דוד, אמרה: "אני מצטערת על מה שקרה לך. החקירה עדין מצויה במח"ש".

ח"כ גבי לסקי ממרצ, ששוחחה ארוכות בתחילת הדיון עם אמו של מזרחי, הוסיפה: "השוטרים צריכים לשלם מחיר על האלימות. כל שוטר שחשוד באלימות חייבים להשעות אותו". בתחילת הדיון היא שוחחה ארוכות עם אמו של חיים מזרחי.

"יש המשך מדיניות רשיון להרביץ לחרדים. אסור לנו להשלים עם המדיניות הזאת", טען ח"כ איתמר בן גביר. "היום זה חרדים, מחר זה מתנחלים ושמאלנים. מה המסר לאזרחי ישראל? לחבריו של אהוביה של סנדק? האם השוטר הוא אויב?".

חיים מזרחי בריאיון מיוחד לעודד הרוש: "לא מצליח להירדם, יש הזיות וסיוטים"

תגיות:שוטריםחיים מזרחי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה