חדשות בארץ

ביומו האחרון בתפקיד: מנדלבליט אישר את המתווה להקמת היישוב אביתר

היועץ המשפטי לממשלה היוצא, אביחי מנדלבליט, העניק אישור משפטי למתווה להקמת היישוב אביתר בשומרון, שיאפשר לשר הביטחון בני גנץ, אם ירצה בכך, להכריז על השטח כאדמות מדינה

אביתר (צילום: פלאש 90)אביתר (צילום: פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה היוצא, אביחי מנדלבליט, אישר אתמול (שלישי) – ביומו האחרון בתפקיד – את המתווה להקמת היישוב אביתר שבשומרון. הצעד המשפטי מאפשר לקדם את המתווה, אולם הדרך להקמת היישוב עדיין זרועה מכשולים משפטיים ופוליטיים.

כזכור, בתחילת חודש יולי נחתם מתווה הפשרה להסדרת היישוב בין המתיישבים שעלו אל הקרקע לבין הממשלה. המתיישבים פינו את השטח וצה"ל הציב במקום כוח צבאי. סקר קרקע שערך המנהל האזרחי באדמות אביתר העלה, כי כ-60 דונם מהשטח הינם אדמות מדינה שניתן להקים עליהן יישוב חדש. על פי המתווה, במקום אמורה לקום ישיבה ובהמשך המדינה אמורה לאפשר נוכחות קבע אזרחית.

השלבים הבאים בדרך להסדרת הישיבה הינם הכרזה על השטח כאדמות מדינה והוצאת צו תכנון מיוחד – צעדים שנמצאים בסמכותו של שר הביטחון בני גנץ. לאחר ההכרזה על השטח יתאפשר פרק זמן של 45 יום להגשת עררים משפטיים.

מעבר להיבט המשפטי, מדובר בסוגיה פוליטית שיש בה כדי לאיים על שלמות הקואליציה. במרצ הבהירו בחודשים האחרונים כי הם מתנגדים לקידום המתווה להקמת ישיבה ויישוב באביתר.

יו"ר סיעת מרצ, חברת הכנסת מיכל רוזין, הגיבה הבוקר על האור הירוק שנתן מנדלבליט לקידום המתווה: "אישור היועמ"ש להקמת המאחז הלא חוקי אביתר הוא ניצחון עבור אלימות פורעי החוק במאחזים. האישור הזה נוגד את הקו המנחה של ההסכם הקואליציוני, ומנוגד לחלוטין לעמדתה של מרצ".

מנגד, במועצת יש"ע הגיבו בסיפוק על המהלך: "אנחנו מברכים את היועץ המשפטי לממשלה היוצא, אביחי מנדלבליט, על שבחר בדרך האמת והצדק, ואישר משפטית את מתווה הממשלה ליישוב אביתר. אנחנו בטוחים ששר הביטחון יקיים את הבטחתו, ומקווים שהמתווה יתחיל כבר בימים הקרובים. מועצת יש"ע תמשיך לפעול במלוא המרץ למען הקמת הישיבה ולהסדרת היישוב אביתר בהקדם האפשרי".

תגיות:אביתריהודה ושומרוןמרצאביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה