חדשות בארץ

סקר הקרקע באביתר הושלם: האם היישוב יוקם?

כ-60 דונם מהשטח המיועד ליישוב אביתר אובחנו כאדמות מדינה, עליהן ניתן להקים יישוב חדש. ההחלטה הסופית על הקמת היישוב, בהתאם למתווה הפשרה עליו סוכם עם המתיישבים, תגיע לפתחם של ראש הממשלה בנט ושר הביטחון גנץ

היישוב אביתר (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)היישוב אביתר (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)
אא

סקר הקרקע שערך המינהל האזרחי באדמות היישוב אביתר שבשומרון העלה, כי כ-60 דונם מהשטח הינם אדמות מדינה שניתן להקים עליהן יישוב חדש. כך דיווח הבוקר (שלישי) אלישע בן קימון בידיעות אחרונות.

על פי מתווה הפשרה להסדרת היישוב, שנחתם בתחילת חודש יולי, המתיישבים פינו את השטח וצה"ל הציב במקום כוח צבאי. סוכם, כי האדמות שיימצא בסקר הקרקע כי ניתן להכריז עליהן כאדמות מדינה – יוכרזו, ולאחר מכן בהקדם האפשרי תתאפשר הקמת ישיבה ומגורים נלווים לאנשיה. לאחר השלמת ההליכים הקרקעיים והתכנוניים הנדרשים, ובכפוף לכל אישורי הממשלה הנדרשים, המדינה תאפשר נוכחות קבע אזרחית. אופיה של נוכחות זו ייקבע בתיאום בין ראש הממשלה, שר הביטחון וראש המועצה האזורית שומרון.

סוגיית הקמת היישוב, בהתאם למתווה, תתגלגל כבר בימים הקרובים לפתחם של ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ. החלטה להתקדם לשלב הבא של הקמת הישיבה צפויה לעורר התנגדות מצידם של הגורמים השמאליים בקואליציה, ולהגביר בה את המתיחות.

בעקבות הפרסום על איתור אדמות מדינה בשטח המיועד להקמת אביתר, ראשי שדולת ארץ ישראל, חברי הכנסת יואב קיש (הליכוד) ואורית סטרוק (הציונות הדתית), קראו לממשלה לאשר כבר בימים הקרובים את הקמת הישיבה במקום.

"ההסכם שנחתם מול מתיישבי אביתר הוא בבחינת המינימום הנדרש", מסרו קיש וסטרוק. "מכיוון שנמצאו במקום אדמות מדינה – יהיה זה הפרת הסכם בוטה ועוול נוראי אם המדינה תגרור רגליים ולא תאשר באופן מיידי את חזרת המתיישבים למקום".

תגיות:אביתריואב קישאורית סטרוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה