חדשות כלכלה

מחירי החשמל עולים? כך תחסכו בהוצאות בקלות

מחירי החשמל התייקרו ב-5.7 אחוזים, דבר שעלול להוביל לחשבון חשמל מנופח. כיצד תוכלו לחסוך בעלויות? כל הפרטים בכתבה הבאה

אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

החל מהיום (שלישי) מחירי החשמל עולים בשיעור של 5.7%. בבתים רבים בישראל, במיוחד בימי החורף הקרים, הדוד דולק באופן קבוע, כך גם המזגן ומכונות הכביסה. בפועל, העליה במחירים תוביל לתוספת של עשרות ומאות שקלים בחשבון החשמל. אם כן, מה ניתן לעשות כדי בכל זאת לחסוך בהוצאות החשמל? בכתבה שהתפרסמה באתר N12, הילה קניסטר בר דוד, מומחית לצרכנות נבונה ומנכ"לית מועדון הצרכנות "שלך", מציגה כמה טיפים חשובים שמומלץ לאמץ כבר מהיום:

מכבים מכשירים שאינם בשימוש

קניסטר בר דוד ממליצה לשים לב לצורך ולשימוש של כל מכשיר בבית. "ערכו סיור בבית וראו כמה מכשירי חשמל מחוברים לשקעים ברגע נתון זה ללא כל סיבה. המקור הראשון, המיותר והמבזבז יהיה ככל הנראה תאורה בחדרים. זו ידועה בתור אחת שדולקת שעות על גבי שעות במספר חללים שונים וגורמת להוצאה מיותרת. כל עוד יש אור שמש, נצלו את האור הטבעי עד כמה שניתן". כמו כן, קניסטר בר דוד ממליצה לעבור להשתמש בתאורת לד ולכבות את המזגן כשאין אף אחד בחדר. בנוסף, אם מכשיר הנייד שלכם אינו זקוק לטעינה – הוציאו אותו מהחשמל. לגבי המחשב, קניסטר בר דוד אומרת שכדאי להשאיר מחשבים ניידים במצב המתנה משום שפתיחה מחודשת לאחר סגירה דורשת יותר אנרגיה.

בדקו את הדירוג האנרגטי של מכשירי החשמל

"לכל מכשיר חשמל יש דירוג יעילות. הדירוג מבטא את יעילות תפוקת האנרגיה ולמעשה מסביר לנו עד כמה טוב וחסכוני המכשיר", מסבירה מומחית הצרכנות. הדירוג האנרגטי של מכשירי החשמל נע בין האותיות A, שהיא היעילה ביותר, לאות G, שמשקפת חוסר יעילות. לכן, אם אתם מתכוונים לקנות מקרר או מייבש חדשים, בדקו את דירוג היעילות האנרגטית של המכשיר לפני הרכישה.

כוונו את גובה הטמפרטורה במזגן

"העלאת הטמפרטורה בקיץ או הורדת הטמפ' בחורף, אפילו במעלה אחת, יכולה לחסוך לכם כ- 20% מצריכת החשמל של המזגן", אומרת קניסטר בר דוד. "בחודשי הקיץ הבוערים של ישראל, כאשר המזגנים עובדים על קירור שעות רבות - לעתים הם עובדים בצורה לא יעילה. שימו לב שאין גורמים מחממים באזור כמו קומקום חשמלי או מחשבים פולטי חום שיקשו על פעולת המיזוג. בנוסף, ניקוי פשוט של המסננים (פילטרים) של המזגן יסייעו בעבודתו היעילה והשקטה יותר. שימוש חכם במזגן יכול לחסוך לכם הרבה מאוד הוצאות חשמל. כוונו את המזגן לטמפרטורה סבירה שלא תקפיא לכם את הבית. או לחילופין תבעיר אתכם".

מקמו את המקרר כראוי

כיצד יכול להשפיע מיקום המקרר על חשבון החשמל? מסתבר שזה אפשרי. קניסטר בר דוד אומרת שיש למקם את המקרר באופן חכם, כך שלא יהיה לצד גורם חום, לא בארון סגור ולא צמוד לקיר. זאת משום שמיקום כזה יכול להקשות על פעילות המאוורר והמדחס. כמו כן, קניסטר בר דוד ממליצה לא לאחסן מוצרים צמוד לדופן המקרר.

כמה זמן פועל הדוד?

כמעט בכל בית בישראל יש דוד שמש, חלקם עם קולט וחלקם בלי. כידוע, הדוד יכול להעלות משמעותית את חשבון החשמל שלנו, ודוד בעל גוף חימום ישן או מלא באבנית יכול לגרום לכך שהדוד יפעל זמן רב יותר. לכן, אם הבחנתם שהדוד פועל שעות רבות ועדיין לא מחמם כראוי, יש לפנות לאיש מקצוע.

חסכו גם בקומקום

לא משנה אם יש לכם קומקום חשמלי או מכונת קפה, הם כנראה נמצאים בשימוש קבוע, בעיקר בימי החורף הקרים. קניסטר בר דוד אומרת ש"הקומקום החשמלי נחשב למכשיר הכי פחות יעיל אנרגטית בבית. רבים ממלאים את חלקו או אפילו את כולו - אך משתמשים בכוס אחת או מקסימום שתי כוסות של מים חמים. לכן, חשוב להקפיד למלא בקומקום רק את הכמות הדרושה לכם ולא יותר".

קניסטר בר דוד מציינת כי הדבר נכון גם לגבי מדיח ומכונת כביסה. "הפעילו אותם רק בתפוסה מלאה ולא חלקית. חבל לבזבז הפעלת מכונה שלמה על מספר פריטים בודדים".

עניין של טיימינג

הידעתם? בשעות הערב העלות של האנרגיה יורדת. מכשירי חימום כמו דוד וקומקום זוללים הכי הרבה חשמל בבית ולכן הפעלה של מכשירים אלו בערב תחסוך לכם בעלות החשמל החודשית.

הסבירו לילדים ולבני הבית

גם לילדים ולבני הנוער בבית יש תפקיד חשוב בחיסכון בחשמל. אם בני הבית הצעירים יבינו את החשיבות של חיסכון באנרגיה ושל שמירה על הסביבה, הם יוכלו לסייע לכם לחסוך בהוצאות. בנוסף, חשוב שגם תדריכו את בני הבית על בטיחות בחשמל ושימוש נכון במכשירים. כל אלה יתרמו לצרכנות נבונה ומושכלת וחסכון בהוצאות החודשיות.

תגיות:חשמלצרכנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה