חדשות כלכלה

"אין נושא שלא התייקר, ומה הממשלה הזו עושה?!": ח"כ גפני בנאום חריף במיוחד

"אני לא זוכר ימים שבהם היה צבר כזה של עליות מחירים", זעק ח"כ משה גפני, יו"ר יהדות התורה. "לוקחים כסף מהשכבות החלשות, ובזה ממנים את מה ששר האוצר מבקש"

  • ל' שבט התשפ"ב
גפני (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)גפני (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני, נאם אתמול במליאת הכנסת, והביע כאב על עליית המחירים בכל התחומים.

הצעת אי האמון בממשלה עסקה בנושא של האזנות הסתר. "להפוך את מדינת ישראל למדינה דיקטטורית, מדינה לא דמוקרטית, שאפשר בעצם להגיע לכל אחד", אמר הח"כ, ועבר לדבר על עליית המחירים.

"אדוני היושב-ראש, בתחילת הדרך, בתחילת הקדנציה הזאת, אמרו לי שעושים רפורמות בנושא הכלכלי כדי להוזיל את יוקר המחיה – רפורמות שאני מאוד התנגדתי להן. אני חשבתי שזה דבר רע, אבל עצמתי עיניים ואמרתי: אולי באמת הם צודקים" אמר ח"כ גפני. "זה דבר מאוד קריטי, שמשפחה ממעמד הביניים או מהשכבות החלשות או בכלל הולכים למכולת או הולכים לסופר וקונים את הדברים הבסיסיים שהם צריכים לקנות להם ולילדיהם או להוריהם - ופתאום מתברר שהכול עלה באופן שאין שני לו".

"אני לא זוכר ימים שבהם היה צבר כזה של עליות מחירים שאי-אפשר לתאר אותן", זעק יו"ר יהדות התורה. "המציאות הזאת שבה עשו רפורמה, קראו לזה רפורמה – העלו את מחיר הגודש, העלו את הנושא של העלאת גיל הפרישה לנשים, לפגוע בנשים מוחלשות, חלשות, עניות, שלא תהיה להן קצבת זקנה ועוד דברים נוספים, את המיסים. אין צו, אדוני יו"ר הכנסת – שתדע, שלא ישקרו אותך – אין צו שעיקרו לא היה או לא נמצא או לא קיים בזה שלהעביר עוד כסף לאוצר. אין צו, אין תקנה, אין חוק, שהביאו אותו כדי לסייע לתושבים, לאזרחים, למעמד הביניים, לשכבות החלשות. אין. הכול זה צווים שלוקחים כסף מכולם, בעיקר מהשכבות החלשות, ובזה מממנים את הגירעון, מממנים את מה ששר האוצר מבקש".

בנוגע לשר האוצר ליברמן אמר גפני: "אני, דרך אגב, לא רואה פה את שר האוצר לאחרונה בכלל – הנורבגי עשה שהכנסת התרוקנה מהשרים העיקריים. הם לא נמצאים. אין את הממשק שבין הכנסת לבין הממשלה. זה דבר רע. המציאות הזאת היא מציאות רעה. היא רעה לחברי הכנסת, היא רעה לממשלה, היא רעה לשרים, היא רעה לחברי הכנסת, אבל אני רוצה אפילו שהוא לא כאן, שר האוצר, ואין סיכוי שהוא יבוא כשאני מדבר מכיוון שהוא יודע מה אני הולך להגיד עליו".

גפני פירט את התייקרות המחירים: "אמא או אבא שהולכים לסופר, ולוקחים את מוצרי המדף. הדגים הקפואים עולים ב-12%. החלב של טרה עולה ב-4%. טונה – ב-4.4%. קטשופ – ב-4.7%. סוכרזית – ב-9% - דרך אגב, זה אותה ממשלה שאמרה שצריך שלא יקנו מתוקים אז סוכרזית זה 9%. מרכך כביסה – 12%. במבה – 4.6%. אורז – 8%. מגבות נייר – 14%. הדלק מתייקר עכשיו ב-34 אגורות – שיא של שבע שנים. החשמל עולה מחר ב-5.7%. מחירי הדירות עולים בלמעלה מ-10%.

"אין נושא אחד שלא התייקר או שלא מתייקר. שיגידו לי, בשביל מה הממשלה הזאת קיימת. מה היא עושה? מה היא עושה בעניין של יוקר המחיה?!", זעק גפני.

"האמת שאני לא יודע מה היא גם עושה בנושא של הקורונה. עוברים כל יום מקיצוניות לקיצוניות. בכל תחום שממשלה שולטת, במיוחד בדברים קריטיים, יש דברים שצריך להיזהר: מצד אחד, למשל, בנושא הכלכלי ביוקר המחיה, צריך לא לפגוע במפעלים, צריך לשמור על העובדים וצריך שהמחיר לא יעלה. צריך לדעת לעשות את האיזון הזה. זה לא סיפור פשוט. צריכה להיות ממשלה עם רגישות, עם יכולת ועם כישורים. הם לא יודעים לעשות את זה", סיים יו"ר יהדות התורה את נאומו החריף.

תגיות:יוקר המחיההתייקרותח"כ משה גפני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה