חדשות יהדות

הדלקה אחת ובלי אוכל: כך תיראה השנה הילולת הרשב"י במירון

מתווה ההילולא במירון הוצג בפני המנכ"לים: תיערך הדלקה מרכזית אחת, תתאפשר חלוקת שתיה בלבד, ההגעה בתחבורה ציבורית, והיקף הקהל לא יעלה על 20,000 איש בזמן נתון

  • כ"ט שבט התשפ"ב
ל"ג בעומר במירון (צילום: דוד כהן / פלאש 90)ל"ג בעומר במירון (צילום: דוד כהן / פלאש 90)
אא

הילולת הרשב"י במירון תיראה השנה אחרת לחלוטין ממה שהכרנו – כך עולה מהמתווה שנחשף הבוקר (שני) לראשונה בעיתון "ישראל היום".

על פי ההנחיות החדשות, בהר יוכלו להיות באותו זמן כ-20 אלף בני אדם בלבד. זאת לעומת 500,000 בני אדם שהשתתפו באותו זמן בהילולות קודמות. בסך הכל יוכלו להגיע למתחם, לאורך כל ההילולה בחלוקה לקבוצות, בסביבות 100,000 בני אדם.

אלו עיקרי המתווה:

• במהלך 4 החודשים הקרובים עד ההילולא תימשך הפעילות להסרת מבנים שנבנו שלא כחוק וכן מבנים שבטיחותם אינה מתאימה. יצוין כי בחודשים האחרונים נעשים שינויים מסיבים במתחם ציון קברו של הרשב"י במירון, כשלפני שבועיים פורק גשר דב, שבו התרחש האסון הנורא.

• תערך הדלקה מרכזית אחת בלבד, על גג הציון.

• הגעת הקהל למתחם ההר תתאפשר בתחבורה ציבורית בלבד מתחנות הסעה ברחבי הארץ או מחניונים מסודרים בסמיכות להר. כרטיסי הנסיעה יוצאו למכירה מראש ויוגבלו בזמן.

• היקף הקהל בשטחי ההר יהיה בהתאם למספר המרבי שיקבע על ידי מומחי בטיחות. מספר היעד ייגזר מהשטח הפנוי לשימוש הקהל בהר ומהוראות הבטיחות הרלוונטיות בנוגע לתפוסת קהל, לרבות ההוראות בעניין יציאות ופתחי מילוט. לפי ההערכות של גורמי המקצוע יוכלו להיות בהר בזמן נתון כ-20 אלף בני אדם בלבד, לעומת חצי מיליון בשנים האחרונות.

• השנה תתאפשר רק חלוקת שתייה בשטח ההר במהלך ההילולה. הדבר גם יגדיל את השטח העומד לרשות הקהל בהר וגם יצמצם את הסכנה מנפילה והחלקה על אשפה.

• האירוח והשהייה במירון וביישובים הסמוכים לו יהיו אך ורק במקומות המיועדים למגורים ואירוח ועל פי חוק בלבד, כל זאת על מנת להעריך את המשתתפים שיגיעו ברגל למתחם ההר.

• משרד התחבורה ומשטרת ישראל יופקדו על הכנת תוכנית התחבורה וההיסעים להר, ביצועה ושליטה בה. במשרד הדתות אמרו כי בניגוד לשנים קודמות, לא יהיו מוזמנים VIP ולא תהיה כניסת מכוניות למתחם.

• יוכשרו מספר מקומות קרובים לציון, שיהיו מוצלים ונוחים, הן לנשים והן לגברים בהם יתאפשר לקיים תפילה במשך זמן ארוך יותר.

• יוכשרו מקומות עבור אירועי ”חלאקה“ בשטח ההר.

• לראשונה יהיה מפיק אחד לאירוע וההיערכות לאירוע תעשה בדומה לאירועים המחייבים רישוי עסקים וזאת בשינויים המחויבים בהתאם לחקיקה הקיימת כיום.

• במסגרת המתווה שאושר סוכם שתינתן התייחסות ייחודית למשפחות הרוגי אסון מרון, ובכלל זה אפשרות להתייחד עם זכר יקיריהם ביום זה במסגרת האירועים בהר.

את המתווה הציג פרויקטור מירון תא"ל (במיל) צביקי טסלר לשר הדתות מתן כהנא ולמנכ"לי המשרדים שלוקחים חלק בתכנון ההילולה. "הגעתי למשימת קודש והיא לארגן את הילולה ולוודא כי היא תתקיים בצורה הטובה והבטוחה ביותר", הבהיר טסלר. בפגישה השתתפו המתווה הוצג אף בפני צוות המנכ"לים כנדרש בהחלטת הממשלה שאושרה לאחרונה. בראשות הצוות עומד מנכ"ל המשרד לשירותי דת, שמעון (מוני) מעתוק ושותפים בו מנכ"ל המשרד לבטחון פנים, מר תומר לוטן, מר רן שדמי, מ"מ מנכ"ל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה וגב' יעל לינדנברג רכזת תקציבים במשרד האוצר.

 
תגיות:מירוןהילולה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה