חדשות בריאות

הכאוס במערכת החינוך: "הממשלה לא סופרת אותנו"

בעקבות ביטול מתווה הבידודים במערכת החינוך, העיתונאית שרית רוזנבלום בביקורת נוקבת על ראש הממשלה נפתלי בנט, שרי הבריאות והחינוך ואנשי המקצוע במערכת הבריאות: "במשרד הבריאות בלטה רק צדיקה אחת בסדום: ד"ר שרון אלרעי פרייס"

  • כ"ה שבט התשפ"ב
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

העיתונאית שרית רוזנבלום מותחת הבוקר (חמישי) ביקורת חריפה על הממשלה, בעקבות ההחלטה לבטל את מתווה הבידודים במערכת החינוך בשיאו של גל האומיקרון: "אם למישהו היה ספק מה הממשלה שלנו חושבת עלינו, אתמול התקבלה התשובה המחפירה: ובכן, היא לא. יותר נכון: היא פשוט לא סופרת אותנו. לא אותנו ולא את הילדים שלנו".

בטור שפרסמה ב"ידיעות אחרונות", טוענת רוזנבלום כי ההחלטה להוציא לדרך את התוכנית לביטול בידודי הילדים דווקא בשיא התחלואה, כאשר האשפוזים והתמותה שוברים שיאים, הינה "דוגמה קיצונית לחוסר האחריות של הממשלה". לדבריה, "קשה להבין מה עומד מאחורי ההחלטה התמוהה הזו. ראש הממשלה לא התבקש להימנע מביטול מתווה בידודי הילדים לחלוטין, אלא רק לדחות את מימושו בשבוע, עד שהתחלואה תרד קצת, בשאיפה, ועד שאולי נדע יותר על הסיכונים להם חשופים כולנו ובעיקר הילדים. זה לא עבד".

כזכור, שלשום התריע מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ"ן, כי בעולם החלו להצטבר דיווחים ראשונים על מקרים של תסמונת PIMS בה לקו ילדים שנדבקו בווריאנט האומיקרון. מדובר בדלקת רב-מערכתית, שעלולה במקרים נדירים לתקוף ילדים שהחלימו מקורונה. בגלי הקורונה הקודמים גרמה התסמונת למותם של שני ילדים בישראל ולאשפוזם של יותר מ-200. מומחי אמ"ן ציינו, כי במקביל דווח בארצות הברית ובאפריקה על אירועי פרכוסים חריגים בשכיחות גוברת בילדים שנדבקו באומיקרון, ועל מקרים של ילדים שפיתחו אנצפיליטיס (דלקת המוח) במהלך המחלה וגם לאחריה, כשבועיים לאחר ההחלמה.

לדברי רוזנבלום, למרות דיווחים אלו ועל אף העומס הגובר במחלקות הילדים, "החליט ראש הממשלה לקחת על עצמו את האחריות ולפטור את הילדים, שרק לפני שבועיים הביע דאגה עמוקה לשלומם, מחובת בידוד ומהאפשרות להגן על עצמם מהדבקה במוסדות החינוך".

בהמשך תוקפת העיתונאית את שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת הבריאות יפעת שאשא ביטון, ש"אימצו בחום" את מתווה הלימודים החדש, במסגרתו מחויבים ההורים לבדוק את ילדיהם פעמיים בשבוע בבדיקות אנטיגן מהירות, "מבלי שטרחו כלל לוודא קודם כי להורים יש בבית בדיקות אנטיגן". לדבריה, "שרת החינוך, שלא נקפה אצבע במשך חודשים כדי לשפר את תנאי הלימוד בכיתות בעידן המגפה, הזדרזה בלי בושה לחלוק לעצמה שבחים".

בסיכום הטור מותחת רוזבלום ביקורת נוקבת על שתיקת אנשי המקצוע במערכת הבריאות נוכח הכאוס: "חלקם אף המשיכו לפזר הבטחות עמומות בנוסח 'אנחנו נעמוד בזה', זאת כאשר הם יודעים בוודאות שאין למערכת שום סיכוי לעמוד מול צונאמי החולים ששוטף אותה כעת. גם במשרד הבריאות בלטה רק צדיקה אחת בסדום: ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, שהתעקשה בתוקף, אך ללא הצלחה, לדחות את ביטול הבידודים, למרות הלחצים הכבדים שהופעלו עליה".

תגיות:נפתלי בנטמערכת החינוךנגיף הקורונהשרית רוזנבלום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה