חדשות בריאות

אמ"ן מתריע: מקרי תסמונת PIMS אובחנו בעולם בילדים שנדבקו באומיקרון

דו"ח מרכז המידע והידע הלאומי למערכת בקורונה מדווח כי במספר מדינות בארצות הברית, וכן בהודו, דווח לראשונה על מקרים של תסמונת PIMS שאובחנו אצל ילדים שנדבקו בווריאנט האומיקרון

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, המופעל על ידי אמ"ן, פרסם היום (שלישי) דו"ח חדש, בו הוא מתריע מפני דיווחים ראשונים בעולם על מקרים של תסמונת PIMS בה לקו ילדים שנדבקו בווריאנט האומיקרון.

תסמונת PIMS הינה דלקת רב-מערכתית, שעלולה במקרים נדירים לתקוף ילדים שהחלימו מקורונה. על פי הדו"ח, במדינות נברסקה, ניו יורק, מישיגן ואוקלהומה שבארצות הברית דווחו מקרים של התסמונת, כאשר בחלקן דווח כי היקף מקרי התסמונת החדשים בילדים גבוה ממה שנצפה בעבר. עוד צוין, כי גם בהודו דווח על מקרי PIMS בילדים שהחלימו מקורונה עם אומיקרון.

מומחי אמ"ן הוסיפו, כי במקביל דווח בארצות הברית ובאפריקה על אירועי פרכוסים חדשים בשכיחות גוברת בילדים שנדבקו באומיקרון, המתוארים כמקרים חריגים ולא מוכרים באופיים עד כה.

בנוסף, דווח בעולם על מקרים של ילדים שפיתחו אנצפיליטיס (דלקת המוח) במהלך המחלה וגם לאחריה, כשבועיים לאחר ההחלמה. תסמיני הדלקת כללו כאבי ראש, הפרעה בשיווי משקל, פרכוסים, חולשה ובלבול.

הדו"ח מדגיש כי "מדובר בדיווחים ראשוניים ביותר שעלו מגורמי רפואה בעולם, וככאלו הם נדרשים לאימות נוסף בימים הקרובים. ניכר מהמדווח, כי ברוב המכריע של המקרים מדובר בילדים לא מחוסנים. בהקשר זה יוזכר, כי מחקר של המרכז האמריקאי לבקרת מחלות (CDC) מצא לאחרונה כי החיסונים מפחיתים באופן משמעותי ביותר את הסיכון לתסמונת PIMS בילדים – נמצא שהתחסנות יעילה ב-91% במניעת התסמונת".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', התייחס לדו"ח החדש של אמ"ן ותקף בחריפות את הממשלה, וזאת על רקע מתווה הלימודים החדש שאמור להיכנס לתוקף במערכת החינוך החל מיום חמישי הקרוב: "הממשלה הזו מדהירה את כולנו במהירות של 200 קמ"ש לקיר בטון ומסכנת את הילדים שלנו. ביהירות, בחוסר אחריות ובמדיניות של הימורים כמו בקזינו. רק שהפעם ההימור הוא על החיים והבריאות שלנו ושל ילדינו. וכלב השמירה של הדמוקרטיה ישן ומאתרג. מפחיד".

על פי המתווה החדש, עליו סוכם בין ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון, תבוטל חובת הבידוד לתלמידים שבאו במגע עם תלמיד מאומת. כלל התלמידים במערכת החינוך יידרשו לבצע שתי בדיקות אנטיגן בשבוע, בימים ראשון ורביעי, לפני ההגעה למוסדות החינוך. תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו שלילית יוכל להגיע למוסד החינוכי.

תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו חיובית לא יגיע ללימודים וייגש להיבדק בתחנת בדיקה מפוקחת. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת שלילית – הוא יוכל לשוב למוסד החינוכי. במידה והתלמיד נמצא חיובי, הוא ישהה בבידוד במשך חמישה ימים. השחרור מהבידוד יתבצע בכפוף לשתי בדיקות שליליות, בימים הרביעי והחמישי לבידוד. במשרד הבריאות הדגישו, כי תלמידים עם תסמינים נדרשים שלא להגיע ללימודים ולהיבדק בבדיקת אנטיגן ביתית.

בחדשות 12 דווח, כי פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא דרש אתמול, במהלך דיון של צמרת משרד הבריאות עם ראש הממשלה, לדחות את יישום המתווה החדש במערכת החינוך, ולהמתין קודם כל לירידה בנתוני התחלואה. בנט סירב ואמר: "אני לא רואה לנכון לשנות את זה כרגע". 

תגיות:נגיף הקורונהמרכז המידע והידעPIMS

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה