חדשות בריאות

נתניהו תוקף: "בנט ולפיד הפקירו את אזרחי ישראל"

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תקף בחריפות את התנהלותה של הממשלה מול מגפת הקורונה: "כל העולם מסתכל על בנט ולפיד ולומד מה לא לעשות. הם הפקירו את אזרחי ישראל לגורלם"

נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תקף הערב (שלישי) בחריפות, בהצהרה מצולמת שהעלה לרשת, את התנהלותה של ממשלת בנט-לפיד בהתמודדות מול מגפת הקורונה: "כל העולם מסתכל על בנט ולפיד ולומד מה לא לעשות. הם הפקירו את אזרחי ישראל לגורלם".

"לפני שעה קלה ביקרתי בבית החולים הדסה, וקודם לכן דיברתי עם שורה של מומחים", פתח נתניהו. "המסקנה היא חד-משמעית: הממשלה של בנט ולפיד הרימה ידיים, היא פשוט מפקירה את חייהם של אזרחי ישראל. הממשלה שלנו הביאה את ישראל למקום הראשון בעולם ביציאה מהקורונה, הממשלה שלהם הביאה את ישראל למקום הראשון בעולם בהדבקה בקורונה. ולזה הם עוד קוראים 'ממשלת שינוי'. לצערי הרב, המצב רק מחמיר".

בהמשך פירט נתניהו "ארבעה מחדלים ענקיים", לדבריו, בהם איבדה הממשלה שליטה: "קודם כל, מחדל החולים הקשים – מספר החולים הקשים היום הוא מעל 850. כשיש למעלה מ-800 חולים קשים בקורונה, זה פוגע בטיפול הרפואי לחולים אחרים, לא בקורונה. לכן טיפולים נדחים, ניתוחים נדחים, ואנשים מתים בלי סיבה. רק השבוע נפטרו 126 ישראלים, חלקם ממוות מיותר, רק בגלל שבנט ולפיד לא עושים כלום".

"המחדל השני, מחדל האישפוזים – אתמול נשבר שיא העומס על בתי החולים מאז תחילת המגפה. מספר מאושפזי הקורונה הגיע לשיא של כל הזמנים. יש גם לחץ אדיר על הצוותים הרפואיים שעובדים סביב השעון בחסר, כי רבים מהרופאים והאחיות נמצאים בבידוד. אני מאוד מקווה שלא נגיע לקריסה, אבל כבר עכשיו אנחנו במצב מסוכן מאוד".

"המחדל השלישי – ילדי ישראל. למרות העדויות מארצות הברית על מחלות ותסמינים קשים שפוגעים בילדים שחלו באומיקרון, הממשלה החליטה שבעוד יומיים נעבור להדבקה המונית של כל ילדי ישראל. בלי בידודים, בלי אכיפה, בלי בדיקות מסודרות – כולם יידבקו. ואחרי שהילדים יידבקו, וחלקם לצערנו יזדקקו לאשפוז ויסבלו מתופעות לוואי למשך שנים, הילדים ידביקו את צוותי ההוראה, ואחר כך יחזרו הביתה וימשיכו להדביק את אבא ואמא, את סבא וסבתא, את האחים והאחיות. זאת סכנה אמיתית. הממשלה הכושלת הזאת צועדת לשם בעיניים פקוחות ובאפס החלטות".

נתניהו הוסיף, כי הממשלה נכשלה גם בתחום הפרנסה: "הממשלה שלנו נתנה פיצויים לאזרחים, לעסקים, לעצמאים, ובזכות המענקים האלה יצאנו מהקורונה עם אחת הכלכלות החזקות בעולם. בניגוד אלינו, הממשלה של בנט ולפיד אומרת: 'אין סגר, ולכן לא צריך פיצויים'. אבל כולנו יודעים את האמת – יש סגר. אין בית שאין בו לפחות מאומת אחד. אנשים נפגעים, העסקים קורסים, העצמאים מתרסקים – והממשלה לא נותנת פיצוי כלכלי, לא נותנת סיוע כספי, לא עושה כלום".

"בממשלה שלנו, כל העולם הגיע ללמוד מאיתנו מה לעשות מול הקורונה, ועכשיו כל העולם מסתכל על בנט ולפיד ולומד מה לא לעשות", המשיך נתניהו ותקף. "בנט ולפיד פשוט הפקירו את אזרחי ישראל לגורלם. ולכן אני מבקש מהציבור – גלו אחריות. שמרו על הילדים שלנו, שמרו על סבא וסבתא, על הקרובים לכם. תקפידו על מסכות, על היגיינה וריחוק חברתי. מי שלא התחסן – שיתחסן. בשביל זה הבאנו את החיסונים, שהם הדבר הטוב ביותר שקרה פה. הימנעו מהתקהלויות ואירועים מיותרים. שמרו על עצמכם, כי הממשלה הזאת לא תעשה זאת".

מוקדם יותר עדכן משרד הבריאות כי בבתי החולים מאושפזים 2,248 חולי קורונה, 856 מהם במצב קשה. אתמול אובחנו 83,653 מאומתים חדשים לנגיף, ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 21.83%. בשבעת הימים האחרונים נפטרו 125 חולים. מניין הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 8,488.

תגיות:יאיר לפידנפתלי בנטנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה