חדשות בריאות

צוות הטיפול במגיפות ממליץ: חיסון רביעי לבני 18 ומעלה

האם בקרוב יינתן חיסון רביעי? צוות הטיפול במגיפות ממליץ לאפשר מנה רביעית לאזרחים בגילאי 18-60

  • כ"ג שבט התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

צוות הטיפול במגיפות (צט"מ) והוועדה המייעצת המליצו לאפשר מנה רביעית לאזרחים בגילאי 18-60, במידה ועברו 5 חודשים ממועד ההחלמה או ממועד קבלת החיסון השלישי. ההמלצה - שמדגישה שמדובר רק בפתיחת האפשרות ולא כמהלך מחייב - כפופה לאישורו של מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש.

ממטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה נמסר כי החלטה זו התקבלה לאור התוצאות החיוביות, המראות הגנה של פי 3-5 מפני תחלואה קשה לאחר מתן המנה הרביעית, והגנה מפני הדבקה של פי כ-2 לעומת מי שחוסן במנה שלישית בלבד.

בשבועות האחרונים התלבטו המומחים האם גם הפעם להקדים את מדינות העולם ולחסן במנה נוספת נגד קורונה לאור התפשטות האומיקרון. הפעם, בניגוד לחיסון השלישי, בשל היעדר נתונים משמעותיים, בחר פרופ' אש להמתין עם ההכרזה על חיסון רביעי למבוגרים, עד שיקבל מספיק מידע על רמת המוגנות שמספקת המנה הנוספת.

הבוקר (שלישי) אמר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, בראיון ל'כאן חדשות' כי סוף המגיפה תלוי בהתפתחות וריאנטים נוספים, "אם לא יתפתחו וריאנטים יש אפשרות שנראה את סוף המגיפה, אבל אנחנו יודעים שהנגיף הזה יכול להשתנות עם וריאנטים חדשים".

משרד הבריאות פרסם אמש את מדד העומס בבתי החולים, המצביע על כך כי בתי החולים ברחבי הארץ הגיעו לשיא במספר המאושפזים, זאת מאז פרוץ המגיפה לפני שנתיים. בעקבות העומס יש ירידה באיכות הטיפול. "דובר על כך שכבר מ-500 חולים מתחילה ירידה באיכות הטיפול ואנחנו עם ", אמר פרופ' רן בליצר, ראש מערך החדשנות ומנהל מכון המחקר בשירותי בריאות כללית, ל-103FM. "אמנם במהלך התקופה התגברה יכולת הספיקה של המערכת ואפשר לומר שהחולים קשה כעת שונים מהתחלואה הקשה של הגלים הקודמים. העומס הוא גדול וכבד ויש פגיעה באיכות הטיפול, אבל האתגר הוא יותר על מחלקות פנימיות מאשר על מחלקות טיפול נמרץ".

תגיות:קורונהחיסון רביעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה