ונשמרתם

רופא בפוסט מזועזע על טרנד מסוכן ברשתות החברתיות: "אתם יכולים לחלות מזה"

יותר ויותר גולשים נחשפים לטרנד מסוכן ברשתות החברתיות, שמציע להם 'לחסן את הגוף לקראת החורף' על ידי בישול של עוף בסירופ שיעול. ד"ר אהרון הרטמן יוצא נגד התופעה ההזויה ומזהיר: "אתם יכולים לחלות מזה וללקות בהרעלת מזון"

בעיגול: ד"ר אהרון הרטמן בעיגול: ד"ר אהרון הרטמן
אא

יותר ויותר גולשים נחשפים לטרנד מסוכן שצובר תאוצה באמצעות סרטונים שמפורסמים ברשתות החברתיות, ובהם מוצע פיתרון שמוצג כ'פורץ דרך' בריפוי הצטננות: בישול חזה עוף בתוך סירופ שיעול. 

עד כמה שזה נשמע מוזר והזוי, מדובר בטרנד שאלפים הלכו שולל אחריו, כך על פי הדיווח ב'דיילי מייל' הבריטי. 

בקטע TikTok אחד שהועלה על ידי אדם בשם רוב, ניתן לראות גבר מניח שני חזה עוף במחבת ומטגן אותם בטמפרטורה נמוכה.לאחר מכן הוא שופך פנימה "ארבעה שליש" מהסירופ הכחול-ירקרק על העוף, ונותן לו לרתוח במשך 30 דקות.

כעת מוציא רופא אזהרה חד משמעית לגבי הטרנד ההזוי, ואומר: "אני רואה איך אנשים מבשלים מנות עוף בסירים מלאים בסירופ נגד שיעול, ולא מאמין למראה עיניי. איך זה יכול להיות שאנשים באמת 'קונים' כל מה שמוכרים להם ברשת?", הוא מזדעק. "איפה חוש הבדיקה והחשדנות הטבעי שלנו כבני אדם?".

הרופא, ד"ר אהרון הרטמן שמו, הוא רופא משפחה ועוזר פרופסור קליני. לדבריו, "כאשר מבשלים תרופות נגד שיעול, מרתיחים את המים והאלכוהול שבהם, ומאדים אותם. מה שנשאר במנת העוף שלכם לבסוף הוא כמות סופר מרוכזת של תרופות בבשר עצמו, שאותה אתם מכניסים לגוף. אם אכלתם את הבשר הזה, זה כאילו שתיתם רבע עד חצי בקבוק של הסירופ על קיבה ריקה, ואין ספק שהשיטה הזו גרועה ועשויה להביא למחלות קשות והרעלת מזון".

תגיות:עוףבישוליוטיוברשתטרנדסירופ לשיעול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה