סיפורי אמונה

"הבלמים לא עבדו, וטסתי במהירות עצומה. ראיתי את המוות"

"צעקתי בקולי קולות, ידעתי שאני עומד להתרסק, בכיתי ואמרתי וידוי. פשוט ראיתי את המוות מול העיניים"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בגיליון 'מקדשי תיראו' פורסם הסיפור הבא: "בחופשת בין הזמנים האחרונה יצאתי לטיול רכיבת אופניים עם חברים. באחת הירידות התקלקלו הבלמים, והאופניים צברו תאוצה וטסו במהירות עצומה. צעקתי בקולי קולות 'הצילו! הצילו!'. ידעתי שאני עומד להתרסק לתהום, בכיתי ואמרתי וידוי, פשוט ראיתי את המוות מול העיניים.

ופתאום עולה לנגד עיניי התמונה מהשבת האחרונה, כשהגבאי הממונה לדאוג שלא ידברו בשעת התפילה ניגש אלי פעם אחר פעם ומפציר בי: "נו, תפסיק לדבר בשעת התפילה וקריאת התורה, זה חילול ה', אתה מבזה את ה', אתה חוטא ומחטיא", ואני רק מחכה שהגבאי יעזוב אותי ואוכל להמשיך בדיבוריי.

אלו היו המחשבות שחלפו בראשי באותן שניות קריטיות. כמובן שאת הרמז הבנתי מיד. צעקתי בקול בכוחותיי האחרונים: 'ריבונו של עולם, אני מקבל על עצמי לא לדבר יותר בשעת התפילה וקריאת התורה, בשום פנים ואופן. אנא ריבונו של עולם, בזכות קבלה זו שקיבלתי על עצמי ברגע זה, תציל אותי שאצא ללא שום פציעה מהאירוע הזה'.

ישועת ה' כהרף עין, והקב"ה קיבל את תפילותיי, ומרחוק אני מבחין בגבעה ענקית של חול מעורב עם אבני חצץ שהחברה שסוללת את הכניסה והכביש החדש לירושלים הכינה למילוי או לאספלט. כיוונתי את האופניים לעלייה הזו וכך נעצרתי וניצלתי. יצאתי מהאירוע ללא פגע וללא שריטה ברוך השם.

כמובן שאת הבטחתי אקיים במלואה בעזרת השם יתברך, ולכולם אני מציע - לא לחכות לרמזים".

בספר המוסר "קב הישר" (פרק נ)  נאמר כי "כותלי בית הכנסת הם קדושים מאוד, ואור השכינה חופפת עליהם תמיד, ולכן מנהג לנשק הכותלים של בית הכנסת מחמת הקדושה". וכן ב"ספר החסידים" (סימן ר"ט) מובא בעניין הכבוד בו צריך לנהוג בבית הכנסת כך "אם תראה בית של צדיק או בית הכנסת חרב, או רשעים דרים בו, דע שישראל היו דרים בו דרך בזיון .וכן בית המדרש שנוהגים בו קלות ראש, סופו נופל בידי ערלים... גם סיפרו לנו אבותינו וראינו בעינינו, כי כמה בתי כנסיות אשר נהפכו להיות בתי עובדי אלילים, על שהיו נוהגים בהם קלות ראש".

הנפטר התגלה בחלום, ועימו מסר מצמרר שאותו ביקש לפרסם לציבור. האזינו לסיפור האמיתי מפי הרב אליהו עמר:

קראו גם:

מצמרר: 7 אמירות קשות של חז"ל על מי שעובר על עוון זה

מי נמצא בבית הכנסת שלכם – השכינה או מלאך המוות? אולי תזדעזעו לגלות

תגיות:דיבור בבית הכנסתמצוות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה