חדשות בארץ

"שום דבר לא יכול לפצות ילד שגדל בלי אבא": אושר מתווה פיצויים לנפגעי אסון מירון

שר האוצר ושר המשפטים גיבשו מתווה פיצויים למשפחות השכולות, שאיבדו את יקיריהן באסון מירון. כסיוע ראשוני יינתנו 500,000 שקלים למשפחה

  • י"ח שבט התשפ"ב
(צילום: David Cohen/Flash90)(צילום: David Cohen/Flash90)
אא

לאחר עיכובים ממושכים וחסרי רגישות: ביום ראשון הקרוב יוגש מתווה הפיצויים לנפגעי מירון לאישור הממשלה. הפיצוי יוענק ל-43 המשפחות שאיבדו את יקיריהן באסון האזרחי הגדול ביותר בתולדות המדינה.

המתווה סוכם בין שר האוצר אביגדור ליברמן לשר המשפטים גדעון סער. במסגרתו, יוענק סכום של כ-500 אלף שקלים למשפחה כסיוע ראשוני. ככל שיתקיימו הליכים משפטיים, יקוזזו סכומים אלו מהסכומים שיפוצו המשפחות. במתווה נקבע מי יהיה הגורם המפצה.

המתווה גובש על ידי מנכ"ל משרד המשפטים עו"ד ערן דוידי, באישורו של החשב הכללי והגורמים המשפטיים במשרדי האוצר והמשפטים.

עם אישור מתווה הפיצויים, אמר שר האוצר אביגדור ליברמן: "האסון שאירע במירון הוא בסדר גודל לאומי ואת תחושת האובדן והכאב הקשים חוות קודם כל המשפחות ואיתן כל מדינת ישראל. מתווה הסיוע הכלכלי שגיבשנו למשפחות הכרחי וחשוב, זאת בנוסף לקמת ועדת החקירה הממלכתית שמבצעת את עבודתה גם בימים אלה. את הכאב לא ניתן לבטל ואת הקורבנות לצערנו לא ניתן להשיב אך נעשה כל שביכולתנו לתת את המענה המקסימלי למען המשפחות ונפעל בכל אמצעי הזהירות בכדי למנוע את האסון הבא".

שר המשפטים גדעון סער אמר: "האובדן העצום שחוות 45 משפחות בישראל וביהדות התפוצות אינו בר פיצוי. המעט שיכולה לעשות הממשלה היא לדאוג שהמקרה לא יחזור על עצמו ולסייע כלכלית למשפחות שנפגעו. המתווה שהנחנו היום על שולחן הממשלה נותן סיוע מיידי באופן המקל, עד כמה שניתן, על המשפחות".

צופן תנכ"י מצמרר: היכן רמוז אסון מירון בתנ"ך?

מתווה הפיצויים היה אמור להיות מאושר לפני חודשים רבים, אך הממשלה גררה רגליים בכל הקשור לכך. באחד הדיונים אמר ישראל דיסקינד, אחיו השכול של שמחה בונים ז"ל שנהרג באסון: "המינימום המצופה היה שהממשלה תיקח על עצמה לקדם את נושא הסיוע הראשוני ליתומים, לאלמנות ולפצועים הרבים. אף אחד לא דואג ליתומים שאביהם נלקח מהם, לילדות שלא יזכו לעולם לשמוע שוב את אבא עושה קידוש בליל שבת". דיסקינד טען שלא מדובר בפיצויים אלא בסיוע ראשוני: "שום דבר לא יכול לפצות ילד שגדל בלי אבא. מדובר בסיוע שצריך להגיע אליהם בצדק ולא בצדקה, בזכות ולא בחסד. עיכוב בסיוע ליתומי אסון מירון הוא המשך אזלת היד הממשלתית".

הרב זמיר כהן בעקבות האסון במירון: איך דווקא במקום קדוש קורה אסון גדול כל כך?

 

תגיות:פיצוייםאסון מירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה