חדשות יהדות

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו: "לא הכנסת תקבע מיהו יהודי. יש הנחיות ברורות מדורי דורות"

"אם מישהו כאוב את ההתבוללות", אמר הרב דוד לאו, בהתייחסו לשר הדתות מתן כהנא, "שישנה באותו הכוח ובאותה התלהבות את חוק השבות"

  • י"ח שבט התשפ"ב
הרב דוד לאו (צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)הרב דוד לאו (צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)
אא

הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול, הרב דוד לאו, העניק ראיון למוסף 'שישבת' של ישראל היום, ובו הסביר את התנגדותו הנחרצת לרפורמת הגיור שמקדם שר הדתות מתן כהנא. "הכנסת לא היא זו שתכריע מיהו יהודי, עם כל הכבוד", פותח הרב לאו את דבריו. "גם אם הכנסת תקבע שאדם עם 43 מעלות חום הוא בריא - זה לא נכון, וגם אם יחוקקו חוק שלא צריך מלט כדי להקים בניין, זה לא יקרה. כך גם בגיור: הכנסת היא לא זו שתכריע מיהו יהודי. יהודי הוא אדם שמקבל עול מצוות ומצטרף לעם היהודי.

הרב לאו העניק את אזרחות ארה"ב כמשל לגיורי אינסטנט: "כשילד נולד בארה"ב, הוא אמריקני. אבל אם אדם שלא נולד בארה"ב מבקש להפוך לאזרח שם, הוא צריך לעבור משוכות רבות. מי שנולד בקיבוץ הוא אוטומטית קיבוצניק, אבל מי שרוצה לעבור לקיבוץ צריך לעבור בדיקות ותנאים שונים.

"העם היהודי הוא לא פחות מהאומה האמריקנית או מקיבוץ. יש דרך מדורי דורות, וקו שחייב להישאר אחיד. מדובר בשאלות הלכתיות, ושם יש כתובת אחת: הרבנות הראשית. אם מישהו כואב את ההתבוללות - שישנה באותו הכוח ובאותה התלהבות את חוק השבות.

הרב לאו מתייחס בחריפות לחוק השבות, המאפשר לגויים לעלות לישראל: "על פי נתוני משרד הפנים, הרוב המוחלט של העולים לישראל אינם יהודים, אז למה להעלות אותם ואז לומר שיש בעיה?! תעצרו את זה לפני, אם כל כך כואב לכם. למה לשנות חוק שכל כולו הלכתי, במקום למנוע מראש את הבעיה?!

הרב לאו התייחס לטיעונים הנשמעים מצד ארגוני נשים על כך שבתי הדין לא מספקים פתרונות למסורבות גט. "מדובר בחוסר צדק מוחלט", משיב הרב לאו. "הדיינים משקיעים שעות על גבי שעות כדי לסיים תיקים. אנחנו עושים הכל כדי לברר מה לעשות, אבל אני לא יכול לקבל את המושג של הפקעת קידושים בקלות. כשזוג חי יחד, וכעבור שנים מגיע עם בעיות לבין הדין - אי אפשר לומר שהיו בעיות בהתחלה. איך אפשר להגדיר את הנישואים כטעות מהרגע הראשון?!

עוד הוסיף הרב לאו על ארגוני הנשים: "אני מכיר את האג'נדה שלהם. עומדת מולך עורכת דין ונואמת, ואתה אומר לה שהיא לא עוזרת ללקוחה אלא להפך, אבל היא מתעלמת. לא מעניינת אותה הלקוחה, אלא האמירה. זה עצוב. הם מנצלים את המצוקות של אנשים בשעתם הקשה ביותר".

תגיות:הרב דוד לאוהתבוללות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה