חדשות בריאות

הקורונה במערכת החינוך: האם תבוטל חובת הבידוד לתלמידים החל מהשבוע הבא?

משרד הבריאות בוחן מתווה שיחל בשבוע הבא, לפיו ילדים חיוביים ללא תסמינים – ימשיכו ללמוד במערכת החינוך. האמנם?

  • י"ז שבט התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם ילדים חיוביים ללא תסמינים יוכלו להמשיך ללמוד במסגרות החינוכיות? משרד הבריאות בוחן את האפשרות לבטל את חובת הבידוד לילדים במערכת החינוך - כך דווח הבוקר (רביעי) בחדשות כאן ב'.

על פי המתווה, שככל הנראה יחל כבר בשבוע הקרוב, ילדים שנחשפו למאומת ויש להם תסמינים – יישארו בבית, אך ילדים שאין להם תסמיני מחלה – יוכלו להמשיך להגיע למערכת החינוך. מדובר בהקלה טכנית מסויימת לחלק מההורים, הנאנקים תחת נטל הבידודים החוזרים ונשנים במערכות החינוך, אך מחשש כבד להמשך הדבקה סמויה, והפעם חסרת שליטה באופן מוחלט.

אתמול (שלישי) התקיימה בין פרויקטור הקורונה הפרופ' סלמן זרקא, ראשי איגוד רופאי הילדים, ועוד. מטרת הפגישה היתה לבחינת קיצור הבידוד לילדים. במהלכה הוצגו נתונים מהעולם, המראים שילדים אינם סובלים ממחלה חמורה בעקבות הידבקות באומיקרון.

במהלך היום האתמול התגלו 71 אלף מאומתים. מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופסור נחמן אש, התייחס לשבירת שיא המאומתים, באמרו: "ההערכה שלנו היא שיש לפחות פי שניים או שלושה. לא מן הנמנע שאנחנו עומדים על 200 אלף מאומתים ביום".

מספר החולים הקשה זינק אף הוא, וכעת ישנם 498 חולי קורונה המאושפזים בבתי החולים במצב קשה בארץ ו-100 מונשמים.

מוקדם יותר דווח כי ראש הממשלה, נפתלי בנט, בוחן את האפשרות של החלת תוכנית "בודקים ולומדים" במערכת החינוך. התוכנית צפויה להתחיל לאחר ההתמתנות במקדם ההדבקה, בעוד שבוע – 10 ימים מהיום. על פי המתווה, שייתכן ויאושר, התלמידים יבצעו בדיקות רציפות לגילוי הנגיף תוך קיום לימודים מלאים. רק תלמידים שיתגלו כחיוביים יישלחו לבידוד. תלמידים שיצאו שליליים, למרות שנחשפו למאומת, ימשיכו ללמוד בבית הספר. על פי מתווה זה, גם תלמידים שאין להם תו ירוק לא יישלחו לבידוד.

תגיות:משרד הבריאותקורונהחובת בידוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה