חדשות בארץ

לאחר האסון בבקעה: יחידת אגוז חזרה לאימונים

הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקר באימון של יחידת אגוז, שחזרה להתאמן לאחר מספר ימים של הפסקה בעקבות תקרית הירי הטרגית בה נהרגו שניים מקציניה. כוכבי: "לקחת את האירוע הקשה ולצאת ממנו חזקים יותר"

כוכבי עם לוחמי אגוז, אתמול (צילום: דובר צה"ל)כוכבי עם לוחמי אגוז, אתמול (צילום: דובר צה"ל)
אא

(קרדיט: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, ביקר אתמול (שלישי) באימון של יחידת אגוז בגליל העליון. היחידה, המתמחה בפשיטה ולוחמת גרילה, שבה להתאמן לאחר מספר ימים של הפסקה בעקבות תקרית הירי הטרגית בשבוע שעבר, בה נהרגו רב-סרן אופק אהרון ורב-סרן אמיתי אלחרר ז"ל מירי של קצין כתוצאה מטעות בזיהוי.

כוכבי שוחח עם מפקדי היחידה ולוחמיה, ודיבר איתם על חובת ביצוע תחקור מקצועי ויסודי כתנאי להתקדמות. בביקור נכחו מפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס, מפקד חטיבת הקומנדו, אלוף-משנה מני ליברטי ומפקד יחידת אגוז, סגן-אלוף א'.

"בשבוע שעבר היחידה חוותה אירוע קשה מאוד בו איבדנו שני מפקדים מצוינים", אמר הרמטכ"ל בעת הביקור. "לאבד חייל בתור מפקד פלוגה ולאבד חייל או קצין בתור רמטכ"ל או אלוף פיקוד – זה אותו הדבר, לבי היה כבד באותו לילה בדיוק כמו ליבכם".

"אנחנו צריכים לעשות הכל בכדי למנוע אירועים מסוג זה ולבצע תחקור נוקב", הצהיר כוכבי. "יחידת אגוז היא יחידה חזקה ומקצועית, המורכבת מאנשים איכותיים ובעלי ניסיון. אני מבין את התחושות הקשות, ולצד זאת עליכם לקחת את האירוע הקשה ולצאת ממנו חזקים יותר, כולכם יחד. אגוז הייתה יחידה מצוינת, ואני סומך עליכם שבעקבות האירוע הזה אתם תהיו מצוינים עוד יותר".

מפקד אגוז, סגן-אלוף א', הוסיף: "היחידה, כמו האגוז, קשה וקשוח מבחוץ ורך עם לב זהב מבפנים. יחידה בעלת חוזק מנטלי גבוה, אשר לוחמיה ומפקדיה מאופיינים בחוסן יוצא דופן ומוכשרים לאתגרי לחימה מורכבים. על אף הקושי באובדן מפקדים וחברים קרובים, אנחנו חוזרים השבוע לאימונים ופעילות מבצעית".

תגיות:אביב כוכבייחידת אגוז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה