חדשות בארץ

הפגנת הענק של הימין: אלפי איש השתתפו ב-100 צמתים וגשרים ברחבי הארץ

אלפי איש השתתפו והביעו מחאה כואבת על אובדן הערכים, והפגיעה בזהותה היהודית של מדינת ישראל

  • ט"ז שבט התשפ"ב
(תמונה: אוליבר פיטוסי/פלאש 90)(תמונה: אוליבר פיטוסי/פלאש 90)
אא

מחאה נרחבת התקיימה הערב (שלישי) ב-100 צמתים וגשרים ברחבי הארץ. אלפים רבים השתתפו והביעו מחאה כואבת על אובדן הערכים הציונים, הרדיפה המשפטית, והפגיעה בזהותה היהודית של מדינת ישראל תחת הקריאה "ישראל בסכנה - רוצים מדינה יהודית".

את ההפגנה ארגנו פעילי ימין של המחנה הלאומי, ובה השתתפו עשרות חברי כנסת. במקביל, עצרת ענק התקיימה באותה שעה בכותל המערבי בהובלת ארגון הידברות. דתיים, מסורתיים, חילונים וחרדים שאיחדו כוחות. בארגון קראו לציבור להגיע לתפילה: "עקב גזירות הממשלה הבאים לקעקע את יסודות היהדות בנסות ממשלת זדון להעביר חוקים המתריסים נגד רצון אבינו שבשמיים תיערך עצרת תפילה וזעקה ברחבת הכותל המערבי מול שריד בית מקדשינו", אמרו בארגון.

בעצרת התפילה במקום הקדוש ביותר השתתפו רבני ערים ואישי ציבור שבואו לשאת תפילה עקב המצב. במקום חולקה תפילת גדולי ישראל, ובראשם נשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום כהן.

מארגני ההפגנה מודים לעשרות אלפים שהגיעו ואמרו כי: "אנחנו מודים לעם ישראל שהתאחד הערב מדן ועד אילת למען מטרה חשובה. אובדן הערכים והדרך של הממשלה מהווה סכנה ממשית לקיומה וזהותה של המדינה, ולכן אנחנו חייבים לצאת לרחובות. אנשים מכל הקשת הציבורית התחברנו כאחד בכל הצמתים והגשרים ברחבי הארץ כמקשה אחת נגד התנהלותה של ממשלת ישראל.

"אנו מודים לציבור הרחב שהצביע ברגליים כדי להזדהות עם המאבק. הממשלה שוכחת שאנחנו מדינה יהודית ודמוקרטית, שאבות אבותינו נלחמו להקימה, וכולנו אמרנו בקול ברור שאין לגיטימיות לממשלה הזאת. המחאה תמשיך לגדול ולצבור תאוצה עד שהממשלה הרעה תיפול.

רבה של צפת ומבכירי רבני הציונות הדתית, הרב שמואל אליהו השתתף אף הוא בהפגנות הענק של הימין. "אני מאוד שמח שיש הרבה אנשים שאוהבים את עם ישראל, את ארץ ישראל והמדינה. מפגינים בצמתים ומתפללים בכותל כדי שתהיה לנו מדינה יהודית. זה דבר חשוב. זה כואב לנו, זה בדמנו ובנשמתנו. כל הכבוד למי שיוצא בערב הזה להפגין למען מדינה יהודית, כדי שתהיה שבת, גיור, כשרות והתיישבות כמו שצריך, וכדי שלא ימכרו את המדינה לאויבינו ושונאינו. חשוב שתהיו שותפים בהפגנה הזאת, יש במעשים שלכם אפקט והשפעה לשנות את המציאות".

תגיות:חדשות בארץהפגנת הימיןזהות יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה