נטורופתיה ורפואה טבעית

תקשיב ללב שלך: המקור הרוחני לבריאות הגופנית

הגוף מתוכנת לנקות את הרעלים, בתנאי שלא נפריע לו. אבל צריך במקביל להבריא גם את הנפש החולה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בריאות רוחנית טמונה בטבע שלנו מעצם היותנו ברואי ה'. "הואיל והיות הגוף בריא ושלם מדרכי ה' הוא..." (הרמב"ם, הלכות דעות ד', א'). הבריאות הרוחנית שעליה נכתוב במאמר זה לא קשורה לעניינים של הגוף, אלא לעניינים של הנפש, לתודעה, להשקפת חיינו, והיא משפיעה על בריאות הגוף. הרוח משפיעה על החומר.

שלמה המלך כתב את ספר הרפואות, שבו היה כתוב מהם הצמחים שמתאימים לכל מחלה ומחלה מבחינת התועלת הרוחנית של הצמח לאדם. חזקיהו, נכדו של שלמה המלך, גנז את הספר, כי ראה ברוח קדשו שלעתיד לבוא אנשים ישתמשו בעצות הרפואיות שבספר לתקן את בריאותם בלי מאמץ אישי מצידם. זה מאמץ לא פשוט, לשנות מידה אחת בנפש, כמו כעס, או להתחזק באמונה, לעשות תשובה וכו'. קל יותר לקחת איזה צמח או ויטמין.

גם בדורנו, במקום שאנשים אנשים יעבדו קשה על כל הדברים שמנינו לעיל, ויכינו את עצמם לעולם מתוקן וטוב יותר, הם מחליטים לעשות פעולות חלופיות קלות יותר, ומעדיפים לקחת ויטמינים, צמחי מרפא, לנקות את הגוף מרעלים, לעשות פעילות גופנית, ללכת לטיפולים שונים. אני לא מזלזלת בתחומים אלה, חס ושלום, הם בהחלט משפרים ועוזרים, אך הם לא התכלית של יהודי, ולא מבריאים את השורש של המחלות - את החורים בנפש. התכלית של איש יהודי באשר הוא, היא לעבוד עם נפשו ועם הכלים שנתן לו בוראו, ולא לעבוד על עצמו וללכת בעולם עם זיוף בנפשו. אי אפשר להחליף את העבודה הפנימית בשום עבודה אחרת.

כולנו עם רעלים בגוף ממקורות שונים. ניתן לנקות אותם, כמובן, והגוף מתוכנת לעשות זאת, בתנאי שלא נפריע לו. אבל צריך במקביל גם להבריא את הנפש החולה, וזו עבודה של התעוררות פנימית. לכן צריך לקחת אחריות על החיים, לתקן את נפשנו, להקשיב ללב, לחיות בפיוס ומחילה עם עצמנו והזולת, להבין מה זאת התנהגות של דרך ארץ עפ"י תורתנו הקדושה, וכו'. בתורתנו הקדושה הכל כבר כתוב, מה צריך לעשות, ואיך לעשות. מקור החיים הפנימי שלנו מצוי בתוכנו, ומשם הריפוי המלא לכל הגוף כולו. אם נלמד להתחבר למהות הרוחנית שלנו, נלמד את שפתה ונפעל משם - ודאי נהיה בריאים יותר. לצורך כך, צריך יכולת התבוננות עמוקה במחשבה, בדיבור ובמעשה, ולפנות לה' יתברך עם כל צרה וצוקה.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:בריאותלב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה