חדשות בריאות

לראשונה ברפואה הציבורית בישראל: ניתוח החלפת ברך – באמצעות רובוט

בבית החולים איכילוב התחילו בביצוע ניתוחים להחלפת מפרק הברך, תוך שימוש ברובוט המתקדם בעולם. ד"ר נמרוד שניר: "הרובוט המסייע מאפשר מיקום משתלים בדיוק של פחות מחצי מילימטר ובזוויות הקטנות מ-0.5. דיוק זה אינו ניתן לקבל במיכשור המכני הקיים היום"

  • ט"ו שבט התשפ"ב
(קרדיט צילום: ליאור צור, דוברות איכילוב)(קרדיט צילום: ליאור צור, דוברות איכילוב)
אא

ניתוח החלפת ברך – הפרוצדורה השכיחה ביותר בקרב בני הגיל השלישי בישראל – התבצעה, לראשונה ברפואה הציבורית ישראל, בבית החולים איכילוב בתל אביב באמצעות הרובוט המתקדם בעולם. הניתוח התבצע בחטיבה האורתופדית של בית החולים בניהולו של ד"ר אמל חורי.

החלפת ברך מבוצעת אצל מטופלים שסובלים משחיקת סחוסי הברך ותהליכים ניווניים נוספים. כתוצאה מכך נוצרים כאבי ברכיים חריפים ומגבלות תנועה משמעותיות, כמו קושי בהליכה או בעלייה במדרגות. במידה ואין הטבה מספקת בטיפול שמרני כמו פיזיותרפיה, הפחתת משקל, פעילות גופנית ושימוש בתרופות, ניתוח החלפת מפרק הברך הוא הטיפול המומלץ.

בישראל מבוצעים מדי שנה כ-7,500 ניתוחים להחלפת מפרק הברך, אולם יחסית לעולם שכיחותם של ניתוחים נמוכה משמעותית. במהלך הניתוח מסירים את חלקי הסחוס השחוקים שעוטפים את העצמות בין השוק לירך, ומחליפים אותם בשתל המדמה את הברך הטבעית. לדיוק מיקום המשתלים חשיבות גדולה בתפקוד הברך ובשיקום לאחר הניתוח.

באיכילוב ציינו, כי המטופלים שיעברו את הפרוצדורה ינותחו באמצעות המערכת הרובוטית המתקדמת בעולם. "מערכת זו מאפשרת למקם המשתלים ואיזון הברך באופן המדויק ביותר", מסביר ד"ר נמרוד שניר, מנהל היחידה להחלפת מפרקים (ברך וירך) בחטיבה האורתופדית. "הרובוט המסייע להחלפת מפרק הברך מאפשר מיקום משתלים בדיוק של פחות מחצי מילימטר ובזוויות הקטנות מ-0.5. דיוק זה אינו ניתן לקבל במיכשור המכני הקיים היום".

תגיות:רובוטניתוחבית החולים איכילוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה