הרבנית חגית שירה

שומר דלתות ישראל: הסגולה המיוחדת של מצוות המזוזה

כשאת יוצאת החוצה, כשאת נכנסת הביתה, המזוזה היא התזכורת שה' שומר עליך

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

באחד הימים קיבל רבי יהודה הנשיא מתנה - מרגלית יקרה. היא נשלחה אליו ממלך פרס, ארטבן, שהוסיף וכתב לרבי יהודה: שלחתי לך מתנה יקרה שאין אפשרות להעריך את שוויה. אני מבקש ממך שתשלח לי גם אתה מתנה שאין להעריך את שוויה. רבי יהודה לא התבלבל, ועל קלף בשווי כמה פרוטות נכתבה עבור המלך מזוזה כשרה, ונשלחה אליו... תגובתו של המלך לא איחרה להגיע: אני שלחתי לך מתנה יקרה מאוד מאוד, ואתה שלחת אלי קלף פשוט וחסר ערך?!

ענה לו רבי יהודה הנשיא: אתה שלחת אלי מרגלית שצריך לשמור עליה. אני שלחתי לך מזוזה שתשמור עליך! ואכן, כעבור זמן חלתה בתו של ארטבן המלך במחלה קשה. מובן שכל המרגליות היקרות שבארמונו לא עזרו לה... כשנזכר המלך במזוזה הפשוטה וקבע אותה בפתח חדרה של בתו - קמה ממיטת חוליה וחזרה לחיים. מדהים!

וכך כותב הזוהר הקדוש בפרשתנו: "בן אדם עושה בית, והקדוש ברוך הוא אומר לו: כתוב את שמי ושים אותו בפתח שלך, ואתה שרוי בתוך הבית, ואני יושב מחוץ לפתח לשמור אותך. וכאן אמר: רשום על הפתח את סוד האמונה שלי ואתה שרוי בתוך הבית, ואני שומר אותך מבחוץ, שכתוב ואתם לא תצאו איש מפתח ביתו עד בוקר, וכתוב, וראה את הדם על המשקוף ועל שתי המזוזות ופסח ה' על הפתח ולא יתן המשחית לבוא אל בתיכם לנגוף..." (זוהר בא).

אסור לנו לשכוח שלא המזוזה היא השומרת. ה' הוא השומר, ולכן כתוב עליה שם שד"י - שומר דלתות ישראל - ה' שומר, והמזוזה היא התזכורת!

את המזוזה אנחנו קובעים בפתח הבית מבחוץ, כדי להגן על הבית מנזקים גשמיים - אבל גם רוחניים. לכן את פוגשת בה לפני כניסתך הביתה, וזה חשוב כל כך, כי את יוצאת החוצה, וברחוב נושבות רוחות רעות והשפעות שליליות, שיכולות להידבק בך גם שלא ברצון. תמונות, חוסר צניעות וכל כך הרבה בלבולים. אם אלה ייכנסו יחד איתך הביתה - הם עלולים להרוס את הקדושה שבבית.

לכן ביציאתך מן הבית הניחי את היד על המזוזה, ואמרי: ה' שומרי, ה' צילי על יד ימיני, ה' ישמור צאתי ובואי מעתה ועד עולם, ונשקי את היד. ובכניסתך הניחי את ידך ותבקשי להשאיר מחוץ לדלת את מה שלא צריך. הרגילי את בני הבית בהנהגה הנפלאה הזו, ובמיוחד את הילדים, ולסיום, זכרי: המזוזה היא לא סגולה, היא מצווה! וזכות קיום המצווה בהידור היא כוח השמירה וההגנה.

תגיות:מזוזותהרבנית חגית שירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה