חדשות בארץ

דיווחים: עורכי הדין של נתניהו יפנו לפרקליטות כדי להתקדם לקראת חתימה על עסקת טיעון

על פי הדיווחים, עורכי הדין הביעו תמיכה בהמשך המגעים לקראת חתימה על הסכם. הבוקר יפנו ליועמ"ש להאיץ את המגעים על הסדר הטיעון

  • ט"ו שבט התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ועורכי דינו, עמית חדד ובעז בן צור, החליטו להמשיך את המגעים עם היועמ"ש, על מנת להתקדם לאפשרות של חתימה על עסקת טיעון. בשל כך, פרקליטיו של נתניהו יפנו היום למנדלבליט, בבקשה להאיץ את המו"מ בעניין – כך דווח הבוקר (ראשון) ב-ynet.

ההתייעצויות נערכו אמש בביתו של עו"ד בן צור ברמת גן, ובה השתתפו יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, רעייתו שרה ושני בניהם יאיר ואבנר. כן השתתפו עורכי הדין הסנגורים בעז בן צור, עמית חדד ויוסי כהן, וכן נתן אשל המקורב לבני הזוג.

על פי הדיווחים, עורכי הדין הביעו תמיכה בהמשך המגעים לקראת חתימה על הסכם. בתוך המשפחה עדיין חלוקים בסוגיית הקלון, עליה מתעקש מנדלבליט. נקודת הוויכוח בין שני הצדדים היא סעיף הטלת הקלון על נתניהו. בעוד היועמ"ש מנדלבליט מתעקש על סעיף זה, משמעות הדבר כי נתניהו לא יוכל לחזור לפוליטיקה במשך שבע שנים. כעת בודקים מקורביו אם יוכל רה"מ לשעבר להישאר בזמן הזה יו"ר הליכוד. לפי הדיווח, לדעת כלל הגורמים שעמם התייעץ נתניהו, אם הוא יחתום על הסדר הטיעון ויתפטר מהכנסת - הוא לא יחויב להתפטר מראשות הליכוד מיד, אלא אם יבחר לעשות זאת מרצונו.

נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, התקשר לאחרונה למנדלבליט וביקש ממנו לזרז את ההסכמות לעסקה. השופט ברק סבור שהאינטרס הציבורי לראות את הפרשות המשפטיות של נתניהו מסתיימות בעסקת טיעון גובר על האינטרס הציבורי שהן יתבררו בבית המשפט. ועדיין, נשיא בית המשפט העליון לשעבר מבהיר למנדלבליט שיש לחתור לעסקת טיעון מקלה בפרשות ובסעיפי האישום אבל לא לוותר על הקלון. ההערכה היא שהמלצה כזו של ברק תסייע מול בג”ץ, שיידרש לאשר את העסקה.

במידה ויו"ר האופוזיציה ומנדלבליט יבקשו לסיים את התיקים בהסדר טיעון - נותרו להם שבועיים בלבד עד תום החודש, בו מסיים מנדלבליט את תפקידו.

נראה כי בעסקת הטיעון תוותר הפרקליטות על האישום בתיק 2000 (שיחות נתניהו עם נוני מוזס), עונש המאסר יבוטל והוא יומר בעבודות שירות. כן יוטל על נתניהו קלון, מה שיפסול אותו מכהונה בתפקיד ציבורי למשך שבע שנים. בתמורה, יודה נתניהו בעברות של מרמה והפרת אמונים בתיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) ובתיק 1000 (פרשת המתנות). 

תגיות:פרקליטותביבי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה