חדשות בריאות

מסתמן: תקופת הבידוד תקוצר ל-5 ימים. מחר ההכרעה

שר הבריאות ניצן הורוביץ הנחה את בכירי משרדו לקצר את ימי הבידוד ל-5 במקום 7. הסיבה: הצמיחה במספרים והפחד מקריסת המשק

  • י"ד שבט התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד הבריאות הורה לקצר את ימי הבידוד לחמישה במקום שבעה. ההוראה צפויה להיכנס לתוקפה הלילה בחצות – כך דווח הערב (ראשון) בחדשות 12.

הסיבה לקיצור ימי הבידוד היא על רקע הצמיחה במספרים, והפחד מקריסת המשק. יצוין כי מספר מדינות בעולם כבר קיצרו את ימי הבידוד לחמישה, ביניהם ארה"ב ובריטניה.

כזכור, בימים האחרונים דווח על כך שבמשרד הבריאות שוקלים קיצור מסוג זה, בעקבות מספר הנדבקים הגבוה ביותר בארץ, שרק ממשיך לצמוח, ועל פי ההערכות עשוי להגיע לכמה מיליוני נדבקים.

הקיצור יחול גם על מאומתים וגם על אלו שנחשפו למאומתים, ויחול גם על תלמידי בתי הספר והגנים. ההחלטה תגובש ביומיים הקרובים ואז תאושר.

מחקרים שבוצעו במשרד הבריאות ביצעו מחקרים וגילו כי ההחלמה מזן האומיקרון מהירה הרבה יותר מהחלמה מזן הדלתא, ולכן לא הגיוני שימי הבידוד יהיו ארוכים יותר על אף שההחלמה מהירה יותר.

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון צוטטה בחדשות 12, בטענה שההנחיות פוגעות בילדים הבריאים ואמרה: “כל התהליכים שהתחלנו נקטעו בגלל הבידודים המיותרים, צריך באומץ לקבל את ההחלטה ולהפסיק את הבידודים של ילדים בריאים. הילדים מתמודדים עם הפרעות אכילה, צונאמי של בריאות הנפש, התנהגויות לא מותאמות ועוד. כל התהליכים שהתחלנו נקטעו בגלל הבידודים המיותרים וצריך באומץ לקבל את ההחלטה ולהפסיק את הבידודים של ילדים בריאים”.

שר החקלאות עודד פורר הצטרף וחיזק את דברי ביטון: “אני רוצה לחזק את הדברים של שרת החינוך ולהוסיף שגם במשק אם נמשיך עם בידודים מיותרים – אנחנו נפגע בו. צריך לקצר את הבידוד לחמישה ימים כמו שעשו במדינות אחרות”. גם שרת הכלכלה אורנה ברביבאי הביעה תמיכה במהלך: “מצטרפת לקריאה לקצר את הבידודים כדי למנוע את הפגיעה במשק”.

תגיות:שר הבריאותבידודמגפת הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה