חדשות יהדות

בית כנסת בדרום הר חברון הוצת במהלך השבת

במהלך השבת הועלה באש בית כנסת במצפה זיו שבדרום הר חברון. ארון הקודש במקום נשרף, אולם למרבה המזל לא היה בתוכו ספר תורה. ראש המועצה: "מדובר באירוע שלא יכול לעבור בשתיקה"

צילום דוברות כבאות והצלה יו"שצילום דוברות כבאות והצלה יו"ש
אא

בית כנסת בדרום הר חברון עלה באש במהלך השבת - הממצאים בשטח מעלים חשד להצתה. האירוע החריג קרה במצפה זיו, סמוך ליישוב מעלה חבר.

רס"מ אבי דסטה, מפקד הצוות, סיפר כי "מצאנו במקום צמיגים רבים שככל הנראה הושלכו פנימה על מנת ליצור בעירה חזקה במבנה, ספרי הקודש והסידורים שהיו במקום נפגעו מהשריפה, ארון הקודש שהיה במקום נשרף גם הוא, אולם למרבה המזל לא היה בתוכו ספר תורה". חוקר שריפות מטעם כבאות והצלה החל בחקירת האירוע יחד עם חוקרי המז"פ ממחוז ש"י של המשטרה.

בית הכנסת שהוצת הוקם לזכרם של שני בוגרי סיירת אגוז, יהודה בן יוסף ויואב דורון ז"ל, שנהרגו בטעות מאש כוחותינו בשנת 2003. ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, מסר: "מזעזע אותי לחשוב על סמיכות המקרים של שני בוגרי אגוז שנהרגו באש צה"ל, ועל חילול זכרם דווקא בשבוע הזה. מדובר באירוע שלא יכול לעבור בשתיקה. אנחנו צריכים להחזיר את ההרתעה שלנו כאן ומהר". הוא הוסיף כי "מדובר בפשע שנאה שיכול להתגלגל לאירוע טרור לכל דבר, ויתרה מכך חובה למנוע את השריפה הבאה - ואת זה עושים רק עם הרתעה".

הרב המקובל יצחק בצרי קרא לציבור "להשתתף בצער הנורא הזה. שבארץ ישראל מעלים באש בית הכנסת, זה מזכיר לנו את מה שעשו הגרמנים בשואה (בליל הבדולח). צריכים כולם להזדעזע ולמחות על כבוד בית הכנסת."

ב-24 בספטמבר נשרף בית מדרש באותו המקום. מפקד הצוות, רס"ל איתמר בן דוד אמר כי "עם ההגעה למקום זיהינו מבנה העולה כולו באש, נזק כבד נגרם לו". בתום החקירה, עלה כי השריפה נגרמה מהצתה מכוונת.

תגיות:בית כנסתהצתהדרום הר חברון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה