דמויות ביהדות

האם התגלה איפה המשיח גר?

למה רבי מאיר בעל הנס קבור בעמידה, ומה הסוד שמסתתר מאחורי זה? ואיך כל זה קשור למשיח?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המקובל הרב יצחק בצרי גילה בתוכנית רדיו 2000 תגלית מרעישה, וכך הוא אמר "הסיפור החל לפני שנים רבות, הסבא הקדוש שלי המקובל האלוקי רבי סלמן מוצפי זצ"ל חיבק אותי יום אחד ואמר לי: "בני היקר, אני רוצה לומר לך משהו. כשיש לך דאגה, צער או סבל מסוים, תמיד תדע לך שהמקום שמסוגל ביותר לזכות את האדם בנסים גדולים, ישועות ונפלאות - זה הציון של התנא הקדוש רבי מאיר בעל הנס. אם תרצה לראות ישועות, תלך לשם".

הרב שאל את סבו מדוע ללכת דווקא לקברו של צדיק זה ולא של אחרים, וסבו השיב לו בגילוי הסוד הגדול – רבי מאיר בעל הנס הוא היחיד שקבור בעמידה, בשונה מכל הנפטרים הקבורים בשכיבה, והסיבה לכך היא "שרבי מאיר בעל הנס עומד עד היום בתפילה על כל יהודי שמגיע אליו, עומד ומוכן לברך אותנו".

(צילום: דוד כהן / פלאש 90)(צילום: דוד כהן / פלאש 90)

אביו הוסיף לספר לו על הסוד לכך שרבי מאיר בעל הנס קבור בעמידה, ואמר לו "רבי מאיר בעל הנס הוא הראשון שירוץ לקראת המשיח כי הוא כל כך מצפה לגאולה. הרי משיח צדקנו יתגלה בטבריה, המשיח נמצא ברומי (לא רומי של איטליה), רומי של ארץ ישראל - שהיא יישוב הנמצא מעל טבריה. מופיע בספרים הקדושים שהמשיח יושב בשערי רומי, והכוונה לרומי של ארץ הקודש.
כשהמשיח יגיע, התנא הקדוש רבי מאיר בעל הנס יהיה המלווה הראשי שלו, ולכן רבי מאיר בעל הנס עומד בהיכון ומצפה לבואו של משיח צדקנו".

המקור לכך שרבי מאיר בעל הנס קבור בעמידה הוא ב"שער הגלגולים" (הקדמה לז) שחיבר רבי חיים ויטאל זצ"ל על פי דברי רבו האר"י הקדוש, וזה לשונו: "הודה לי מורי ז"ל (הארי ז"ל) על רבי מאיר, שהוא קבור מעומד כמו שאומרים בני אדם".

בגמרא (מסכת סנהדרין, דף צח, עמ' א) מובא שרבי יהושע בן-לוי מצא את אליהו הנביא, ושאל אותו היכן יושב המשיח, ואליהו הנביא ענה "בפיתחה של רומי". כמובן שאת דברי חז"ל לא ניתן לפרש כפשוטם בלבד, וטמונים כאן גם רבדים עמוקים.

האלשי"ך הקדוש כותב "אך הנה בעינינו ראינו עוד היום קרוב לציפורי עיר ששמה רומי, ושם היה מושב אנטונינוס ויסב שמה רומי כשם עיר מלכותו, והיא בקרב ארץ ישראל הקדושה" (הספר "שושנת העמקים", ז', ו').

וכן כותב המקובל רבי אברהם בן אליעזר הלוי  "המשיח מוסגר בתוך היכל "קן ציפור" בגן עדן, בפתח הפונה לרומי, והיא עיר אחת בארץ הגליל שנקראת "רומי" קרובה לציפורי" (מאמר "משרא קטרין" של רבי אברהם בן אליעזר הלוי).

מיהו המשיח, ומי ינצח באחרית הימים? הרב זמיר כהן משיב:

קראו גם:

משיח בן-יוסף – מיהו, והאם הוא בהכרח יגיע?

אלקא דמאיר ענני: כל מה שרציתם לדעת על רבי מאיר בעל הנס וסגולתו המפורסמת

תגיות:רבי מאיר בעל הנסמשיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה