חדשות בארץ

חשיפה קשה: 42% מהעולים לישראל – אינם יהודים

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת את נתוני ההגירה לישראל, וחושפת נתונים קשים: כמעט 50% מהמהגרים – אינם יהודים

  • י"א שבט התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: Tomer Neuberg / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: Tomer Neuberg / פלאש 90)
אא

בשנת 2021 גדלה האוכלוסייה היהודית ב-112 אלף נפשות, אך רק 13% מהגידול באוכלוסייה נבע מהגירה, מרבית הגידול נבע מריבוי טבעי. המרכז למדיניות הגירה: “ממשלת ישראל מאשרת החלטות חפוזות בעד העלאת קבוצת אוכלוסייה לא-יהודית”

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את השינויים בהרכב האוכלוסייה בישראל לשנת 2021. מהנתונים עולה כי קרוב למחצית מהבאים לישראל אינם יהודים, בכללם חלק ניכר מהעולים החדשים, שהיגרו ארצה תחת חוק השבות – כך מדווח הבוקר (חמישי) ב'ישראל היום'.

בשקלול נפטרים, לידות והגירה, גדלה האוכלוסייה היהודית ב-112 אלף נפש במהלך שנת 2021. מרבית הגידול, כ-87%, נבע מריבוי טבעי. כמו כן, רק 13% מהגידול באוכלוסייה היהודית נבע מהגירה. מנגד, האוכלוסייה הלא יהודית ולא ערבית המכונה “אחרים” (לא כולל זרים המתגוררים או עובדים בישראל) נהנתה מריבוי כתוצאה מהגירה בשיעור של כרוב ל 80% מסך הריבוי שלה.

אמנם הלמ"ס מדווח על "עלייה" של 25 אלף איש מכוח חוק השבות. אך מדובר בנתונים שעלולים להוביל להתבוללות קשה: רק פחות מ-20,000 אלף מתוכם היו יהודים, לעומת זאת 9,000 האחרים הינם מהגרים לא יהודים אחרים, שנקלטו בארץ על פי חוק הכניסה לישראל. מדובר ב-42% מהמגרים על פי חוק למדינת ישראל.

מן המרכז למדיניות הגירה מסרו: "בזמן שממשלת ישראל מאשרת החלטות חפוזות בעד העלאת קבוצת אוכלוסייה לא-יהודית, תוצאות המדיניות המחוררת כבר נראות היטב בנתוני הלמ”ס, ארבע מתוך חמישה אזרחים ישראלי 'יורדים' הינם יהודים, ומנגד למעלה משניים מכל חמישה אזרחים חדשים שהגיעו לארץ בשנה שעברה אינם יהודים. קרוב למחצית הנכנסים ארצה באופן חוקי מדלגים הלכה למעשה מעל חוק השבות בהיתר וברשות. נמשיך לפעול להבטחת עתידה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית".

הרב זמיר כהן מספר על מפגש מיוחד שהיה לו עם יהודי מתבולל, שאמר לו: "הרב, זאת אשתי והיא גויה הולנדית. מה ההבדל בינינו? דבר חופשי, היא לא מבינה עברית"

 
חיים משותפים בין יהודיה לגוי או בין יהודי לגויה - מדוע היהדות מתנגדת נחרצות לנישואי תערובת? מהי המשמעות של חיים משותפים כאלה על פי הקבלה? האם יש סיכוי לקשר כזה? מהן ההשלכות על הילדים? ובכלל, כיצד היהדות מתייחסת לאומות העולם? הרב זמיר כהן בהרצאת חובה בונה ומחכימה, המגובה במחקרים ועובדות העוסקים בהשלכות, ובאחוזי הסיכויים מול הסיכונים:
 
שבויות – המחלקה למניעת התבוללות. לפניות ודיווחים: טל' 073-2221333 או 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il
תגיות:עלייההתבוללות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה