חדשות בריאות

נתניהו לבנט: "תפסיק להתבכיין ולהאשים את כל העולם חוץ ממך – ותתחיל לנהל"

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תוקף בסרטון חדש את ראש הממשלה נפתלי בנט: "תפסיק להתבכיין ותתחיל לנהל את זה"

נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו קרא הערב (רביעי) לראש הממשלה נפתלי בנט 'להפסיק להתבכיין', כלשונו, ולהתחיל לנהל את המאבק מול מגפת הקורונה.

בסרטון שפרסם ברשת, הביא נתניהו דברים שאמר בנט בהיותו באופוזיציה בהם טען שלא ניתן להסתמך אך ורק על החיסונים. "אתה, נפתלי, הטלת ספק בחיסונים. אתה פגעת באמון הציבור ואתה פגעת בבריאות הציבור. אז תפסיק להתבכיין, תפסיק להאשים את כל העולם חוץ ממך ותתחיל לנהל את זה".

מוקדם יותר טען בנט בפייסבוק, כי "נתניהו משקר ביודעין ומסכן חיי אדם רק בשביל רווח פוליטי". דבריו כוונו נגד סרטון שהעלה נתניהו שלשום לרשת, בו התייחס ראש האופוזיציה לאמינותן הנמוכה של בדיקות האנטיגן המהירות ותיאר אותן בהומור כבחירה של "עץ או פלי" בהטלת מטבע.

לדברי בנט, "בדיקות האנטיגן כבר הצילו רבבות חיי אדם ברחבי העולם מקורונה באמצעות זיהוי אנשים מדבקים ובידודם, ומניעת המשך הדבקה של אנשים שעלולים היו לחלות ואף למות. האנטיגן הוא כלי יחסית מדויק ביחס לשאלה האם האדם הוא מדבק בעת הבדיקה. ה-PCR אכן יותר רגיש ומסוגל להשיב על השאלה האם אתה נושא את הנגיף בעת הבדיקה".

"ה-PCR הוא חיוני לשימוש אצל הציבור המבוגר והפגיע, על מנת שנזהה מוקדם ככל האפשר שהאדם נושא את הנגיף ונספק לו תרופה בזמן", הוסיף בנט. "בישראל, כמו בכל העולם, קיבולת ה-PCR מוגבלת (אגב, אצלנו היא גבוהה מאד באופן יחסי). אם כולם, כולל צעירים, ילכו להיבדק רק ב-PCR, אנחנו נקבל תוצאות רק 5-6 ימים אחרי. במצב זה, אותו זקן שנדבק כבר יהיה במצב קשה, ותרופת ה-Paxlovid, שחייבת להינתן בשלב מוקדם, כבר לא תעזור".

"לכן, מכיוון שאנו רוצים לייעד את בדיקות ה-PCR לציבור הפגיע, אנחנו מנתבים את הציבור הצעיר יותר לבדיקות האנטיגן שבהחלט מסייעות לאתר אנשים מדבקים, ולהוציא אותם מהקהילה לבידוד כדי לצמצם הידבקות".

"אל תקשיבו לפייק, וודאי אל תוותרו על בדיקות האנטיגן. הן כלי חשוב במלחמה של כולנו נגד האומיקרון", סיכן בנט.

ראש האופוזיציה הגיב על דבריו של בנט בציוץ בטוויטר: "כראש ממשלה דאגתי לכל אזרחי ישראל לבדיקות קורונה PCR אמינות בחינם, בכל מקום בארץ ובלי תורי ענק. בנט שלח את אזרחי ישראל לקנות על חשבונם בדיקות קורונה ביתיות שמשרד הביטחון קבע שאינן אמינות. בנט איבד שליטה על הקורונה והפקיר את אזרחי ישראל לגורלם – 0 סיוע כלכלי ו-0 החלטות בבריאות".

תגיות:נפתלי בנטנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה