חדשות כלכלה

תתכוננו: אלו השינויים הצפויים במשקה הקוקה-קולה

חברת קוקה-קולה בוחנת את המעבר לבקבוקים: במקום בקבוק של 1.5 ליטר, נראה על המדפים בקבוקים המכילים 1.25 ליטר בלבד

  • י' שבט התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מס המשקאות הממותקים, שנכנס לתוקפו בתחילת השנה הלועזית, מקפיץ את המחירים. הצרכן נדרש לשלם את כל המס, מכיוון שלא הקמעונאים וגם לא החברה למשקאות החליטו לספוג חלק מהמס.

בעקבות המס, בקבוק של ליטר וחצי יעלה 1.8 שקלים יותר מבעבר. כלומר, שישיית בקבוקי קוקה-קולה בסופרים תעלה כ-50 שקלים.

בעקבות הזינוק במחיר, שגורם להרתעת הצרכנים, חברת קוקה-קולה בוחנת מעבר לבקבוקים משפחתיים קטנים יותר, ככל הנראה של 1.25 ליטר, במקום בקבוקי ה-1.5 ליטר המשווקים כיום, ובכך "להוזיל", לפחות למראית עינו של הצרכן, את מחיר שישיית קולה – כך פורסם הבוקר (רביעי) ב-ynet. על פי הפרסום, המעבר לבקבוקים קטנים יותר אמור לגרום למוצר לעלות מחיר נמוך יותר. המטרה היא פסיכולוגית: להמשיך ולרכוש את הקוקה-קולה, למרות שהמחיר באופן יחסי התייקר מאוד.

המעבר לבקבוקים קטנים יותר, במידה ואכן יתרחש, לא יהיה מיידי. החברה תצטרך להיערך עם ציוד חדש בהתאם, ועל כן השינוי יקרה בעוד מספר חודשים.

הטריק השיווקי הזה קיים כבר בעולם. ב-2018, כאשר הטילו באירלנד מס סוכר, הודיעה חברת קוקה-קולה האירלנדית שהיא משיקה אריזות קוקה-קולה קלאסיק קטנות יותר. מטרתן של האריזות הקטנות היה במוצהר: לעודד את הצרכן להמשיך ולרכוש, למרות העלייה היחסית במחיר.

חשוב לציין כי המשקאות הממותקים מלאים בסוכר, ואינם מומלצים כלל. השמנת יתר נובעת מהרגלי תזונה בעייתיים, בהם צריכה מוגברת של סוכר, ממתיקים ורכיבים מזיקים אחרים. על פי מחקרים שונים בישראל, רבים מילדי ישראל שותים משקאות מתוקים וממותקים מדי יום.

ישראל ממוקמת במקום גבוה בעולם בצריכת סוכר. עוד צוין כי נתוני משרד הבריאות מצביעים על משקאות מתוקים כמקור ל-30%-40% מצריכת הסוכר המוסף, שאינו מצוי במזון באופן טבעי. כאשר יפחיתו התושבים את צריכת המשקאות המזיקים, יהיה שיפור ניכר בטווח הארוך במצבם הבריאותי.

תגיות:מיסיםקוקה קולה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה