זוגיות ושלום בית

איך אפשר לדעת אם בעלי/אשתי זה הזיווג האמיתי שלי?

"אנחנו פשוט שני הפכים, נראה לי שהיה בלבול עם הזיווג שלנו", חלק מהנשואים חושבים. אז הנה ידיעה מרעישה שתעשה לכם נחת: "אם לבני זוג יש את אותן תכונות – לא יצא מזה טוב", אומר הרב יאשיהו פינטו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הוא מבולגן והיא מסודרת, היא שכחנית והוא אחראי, הוא עדין והיא נוקבת, היא מחושבת והוא ספונטני, הוא רציני והיא שטותניקית. זוגות רבים חושבים שבטוח הייתה כאן טעות, "אנחנו כל כך שונים! איך זה הגיוני? כנראה שאנחנו לא הזיווג האמיתי אחד של השנייה" הם אומרים לעצמם בסתר ליבם.

אז הנה חדשות טובות, דווקא זה שאתם כל כך שונים אחד מהשנייה מעיד על זה שכנראה אתם הזיווג האמיתי שנועד לכם משמים. רבי יאשיהו פינטו מסביר "אי אפשר שזוג יתחתן כשיש לשניהם אותן מידות. אם זוג מתחתן, ולשניהם יש את אותן מידות - לעולם הזיווג הזה לא יצא טוב ולא יצא נכון. בשביל שיצא דבר שלישי צריך שיהיו שתי מידות מנוגדות אחת לשני. כשיש ניגוד בין השניים יכול להיווצר דבר שלישי". (תורת הרי"ף, פרשת חיי שרה)

הוא מסביר כי שורשו של אברהם אבינו הוא במידת החסד, ושורשה של שרה אמנו הוא במידת הדין. כאשר החסד והדין המנוגדים התחברו זה לזה יצא דבר טוב – יצחק אבינו.

מסיבה זו, אברהם אבינו התנה לאליעזר עבדו שהאישה שהוא יחפש עבור יצחק בנו חייבת להיות בעלת מידת החסד, וזה משום שיצחק היה בשורשו מידת הדין. הזיווג יכול להצליח רק כאשר מדובר בניגוד, ולא חסד עם חסד או דין עם דין.

"התורה הקדושה אומרת 'אעשה לו עזר כנגדו' (בראשית ב, יח). האישה צריכה להיות עזר כנגדו, במידות כנגדו. אז יכול להיברא דבר שלישי, זה מביא לדרך של תיקון. ולכן הקב"ה יושב ומזווג זיווגים, כי לדעת את הדברים המנוגדים בין חסד לדין, רק הקב"ה רואה נסתרות, יודע ורואה איך לזווג זיווגים ומה לזווג.

"צריך לדעת שזיווגים הם רק ביד הקב"ה. כל העניין של זיווגים זה רק על ידי תפילה והכול בידי הקב"ה. והזיווגים שהקב"ה מזווג הם הזיווגים הנכונים", מסכם הרב.

מי קבע עם מי אתחתן – ה' או אני?הרב יצחק פנגר משיב. צפו:

 

כיצד יוצרים רעננות בנישואים? הרב זמיר כהן עם המפתח היהודי לקשר בריא לאורך זמן:

תגיות:שלום ביתהפכיםזוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה