חדשות בריאות

לפיד: "הביקורת היא לא על הממשלה – אלא על הקורונה"

שר החוץ יאיר לפיד דחה את הטענות על התנהלותה של הממשלה במשבר הקורונה, וטען כי "הביקורת היא לא על הממשלה, היא על הקורונה". ברשת הגיבו בגיחוך

לפיד (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)לפיד (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

ברקע הביקורת הציבורית הגוברת על תפקודה של הממשלה במשבר הקורונה, אמר הבוקר (שני) שר החוץ יאיר לפיד כי הביקורת אינה על הממשלה אלא על הנגיף: "היא הבעיה".

לפיד, שנדבק בקורונה ושוהה בבידוד בביתו, אמר לאריה גולן בכאן ב': "אף ממשלה היא לא עשר. אנחנו מתפקדים בתוך עולם לא מושלם. אבל הביקורת היא לא על הממשלה, הביקורת היא על הקורונה. אנחנו בתוך תנאי אי ודאות, זו מחלה שמשתנה במהירות".

"כל העולם באותו מצב, וגרוע מישראל", הוסיף לפיד. "בארצות הברית יש מיליון נדבקים ביום, ובכל העולם עד שיש התארגנות לוקח כמה ימים. אני לא טוען שהמצב טוב, אני אומר שכולנו צריכים להתמודד עם זה ביחד. אבל מקור הבעיה היא המגפה – לא הממשלה".

"הממשלה בסך הכל עושה עבודה טובה – לא מושלמת", הצהיר שר החוץ. "הטיפול של הממשלה לא מושלם ולא יכול להיות מושלם. מצבנו טוב מרוב מוחלט של מדינות העולם, גם מבחינת הכלכלה וגם מבחינת הבריאות, ואנחנו צריכים לשמור על זה בתנאי מגפה".

"כולנו נדרשים לגלות אחריות, לעטות מסכה, להתחסן. זה פרויקט משותף שלנו. אני מציע שבמקום להטיח האשמות – שכולם יעבדו ביחד כדי להתמודד עם המגפה, כי היא הבעיה".

בהתייחסו לסוגיית מתן פיצויים לבעלי העסקים שנפגעו בשל המשבר, אמר לפיד: "הכסף אינו בלתי מוגבל, וממשלה אחראית לא מפזרת כסף לכל עבר אלא מנסה להבין מי זקוק לו. יש ענפים שאפילו עלו באופן דרמטי, בעיקר רשתות גדולות. יש עסקים קטנים שנפגעו מאוד, וצריך לתת להם פיצויים. חלק מהפיצויים יהיו רטרואקטיביים. לא נפקיר את מי שנפגע באמת, אבל לא צריך לתת לפזר כסף באופן בלתי מוגבל".

לפיד נשאל האם סירובה של הממשלה להכריז על סגר נובע מאי הרצון לתת פיצויים וסיוע. "אנחנו לא מכריזים על סגר כי לא צריך סגר", ענה. "אין סיבה לשתק את הכלכלה. אנחנו מאזנים בין סיכונים. חיי אדם הם הדבר הראשון והחשוב ביותר, אבל התפקיד שלנו הוא גם למנוע שהכלכלה הישראלית תתרסק. אנחנו לא נפזר כסף סתם, אבל נדאג למי שנפגע. זה עסק מורכב. אין פתרונות פשוטים לבעיות מורכבות".

ברשת הגיבו בגיחוך על דבריו של לפיד, לפיהם הביקורת הציבורית אינה על הממשלה אלא על הקורונה. "הביקורת על הקורונה?", צחק אחד המגיבים, "בפעם הבאה אני לא מצביע לה". גולש אחר כתב כי "הביקורת היא על הממשלה שלא עומדת באף יעד של עצמה".

איש התקשורת ינון מגל הגיב על הצהרתו של שר החוץ לפיה הממשלה תעניק פיצוי רטרואקטיבי לעסקים, וציטט מהביקורת שהטיח לפיד בממשלת נתניהו בהיותו ראש האופוזיציה, אז דרש להעניק לאנשים את הפיצוי "לפני שהעסק שלהם מתמוטט, לא אחרי. באופן מיידי. זה לא מורכב. עכשיו, לא שכשתיסגר החנות. זו הדרך שבה צריכה לפעול ממשלה".    

(קרדיט: ערוץ כנסת)

תגיות:יאיר לפידנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה