בריאות ותזונה

5 המשקאות הכי מומלצים לסיוע בירידה במשקל

מדברים הרבה על שתיה מתוקה שמוסיפה למשקל, אבל ישנם לא מעט משקאות שדווקא מסייעים לירידה במשקל. הנה 5 המומלצים ביותר

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם אתם מנסים לרדת במשקל, הדבר הראשון שיאמרו לכם לעשות, ככל הנראה, הוא להפסיק לשתות משקאות ממותקים. מטבע הדברים, המשקאות הממותקים גורמים לעלייה במשקל, מסיבות רבות. אבל אם מפסיקים איתם - מה נשתה?

ובכן, מתברר שישנם לא מעט משקאות שלא רק שאינם מזיקים – אלא אפילו מסייעים לירידה במשקל. הבאנו לכם את חמשת המשקאות המומלצים ביותר שיסייעו לכם לרדת במשקל.

 

במקום החמישי: תה ירוק או שחור

תה הוא משקה מחמם וטעים, בכל הגרסאות שלו, ונחמד לשלב אותו בתפריט הדיאטה. בתה ירוק יש כמות גבוהה של נוגדי חמצון ושל קטצ'ינים, שמסייעים לחילוף החומרים בגוף. במחקרים נראה שתה ירוק מסייע במניעה של עלייה במשקל. אם תה ירוק לא טעים לכם, תוכלו להוסיף לו מעט דבש.

תה שחור התגלה במחקרים כמסייע בירידה במשקל. הוא מפחית את כמות חיידקי המעיים שקשורים להשמנה, ובמקביל - מגדילים את חיידקי המעיים שקשורים לגוף רזה.

 

במקום הרביעי: מיץ אשכוליות

מיצי פירות באופן כללי אינם מומלצים מאד לירידה במשקל, כי הם נטולי הסיבים התזונתיים שבפירות, והתוצאה היא מיץ בעל ריכוז גבוה של סוכרים – גם אם המיץ אינו ממותק באופן מלאכותי. אך מחקרים מראים שמיץ אשכוליות שמתווסף לתפריט היומי, עשוי לסייע לירידה במשקל, ולמנוע עלייה חוזרת. שימו לב - אל תשתו רק מיץ אשכוליות, אלא שלבו כוס או שתיים במהלך היום, במקביל למשקאות אחרים.

 

במקום השלישי: מרק ירקות

מרק הוא אוכל או שתייה? זה נתון לדיון, בהחלט. בכל מקרה, כל מרק שמכיל מגוון של ירקות בריאים הוא מרק עם מינימום קלוריות ומקסימום בריאות. אלה יכולים להיות מרקים חמים או מיצי ירקות קרים, לפי טעמכם. העיקר שהם מרווים, טעימים ובריאים.

 

במקום השני: שייקים - בריאים, כמובן

שייקים יכולים להכיל הרבה מאד שומנים וסוכר, לכן לא כל שייק מתאים לקטגוריה הזו. כדי לסייע בירידה במשקל, תוכלו להיעזר בשייקים בריאים, בעיקר כאלה שמכילים כמות גדולה של חלבונים, פירות וירקות וגם ויטמינים ומינרלים, ולהימנע מאלה שמכילים כמויות גדולות של סוכר. היתרון בשייקים בריאים הוא שהם מכילים חלבונים משביעים, וכך מסייעים לכם להפחית באכילה בהמשך היום, ובמקביל הם גם מוסיפים הרבה ויטמינים ומינרלים חשובים לגוף.

 

במקום הראשון: מים

כל רופא או איש מקצוע יספר לכם עד כמה חשובה שתיית המים – לבריאות הגוף, לשמירה על הקול, לשמירה על עור הפנים וכמובן – גם לירידה במשקל. כאשר שותים כמות מספיקה של מים במהלך היום, משיגים שתי תוצאות חשובות. ראשית, המים שבגוף מגבירים את הקצב של שריפת הקלוריות, מה שמסייע לירידה במשקל. ושנית, המים משמשים כמדכאי תיאבון – אם תשתו כוס מים לפני הארוחה, סביר להניח שתאכלו בה פחות ממה שהייתם אוכלים בלי כוס המים. המים גם מסייעים לעיכול, לספיגת החומרים בגוף ולפינוי בריא של הפסולת מהגוף.

קשה לכם לשתות מים? אפשר לשתות גם מים מוגזים, שלא מוסיפים לכם קלוריות, פחמימות או שומנים, אבל נותנים תחושה נעימה יותר בשתיה. אפשר גם להוסיף למים נענע, לימון או מעט ג'ינג'ר כדי להעניק להם טעם נעים.

תגיות:דיאטהמשקאותTOP5

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה