חדשות בריאות

האזרחים מבולבלים: הנחיות משרד הבריאות סותרות את ה-FDA

משרד הבריאות מחדד הנחיות, אך אלו סותרות את הוראות היצרן ואת הנחיות ה-FDA

  • ח' שבט התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד הבריאות פרסם היום 3 הנחיות חדשות, עליהן יש להקפיד בעת ביצוע בדיקות האנטיגן הביתיות.

על פי ההנחיות החדשות:

1. את בדיקת האנטיגן יש לבצע 3 ימים לאחר החשיפה לחולה מאומת, ולא קודם לכן. זאת כיוון שבדיקות האנטיגן לא מזהות את הנגיף לפני שעוברים 3 ימים מהחשיפה.

2. יש לקרוא היטב את הוראות השימוש, זאת כיוון שיש כמה סוגים שונים של ערכות בדיקה – חשוב לקרוא גם את הוראות היצרן שמצורפות לערכה.

3. יש לקחת דגימה מהגרון, ולאחר מכן מנחיר אחד – עם אותו מטוש. זאת כיוון שזן האומיקרון מתיישב בעיקר בגרון, ולא בריאות.

פרופסור גילי רגב מבית החולים שיבא-תל השומר אמרה הבוקר כי כדי לשפר את יעילות בדיקות האנטיגן, יש לבצע לקחת את הדגימה גם מהגרון: “אופן הבדיקה רק מהאף כנראה מפספס באומיקרון. צריך להכניס את המטוש ללוע ומשם לאף, ורק אז הרגישות תעלה”, אמרה.

מומחים נוספים אומרים: “אם אתה מחוסן, נחשפת היום ותעשה בדיקה היום – אין משמעות לכך שתצא שלילי. לוקח יומיים-שלושה ולכן צריך בדיקה נוספת אחרי יומיים או שלושה”.

ההמלצות החדשות שהציג היום משרד הבריאות, ונועדו לייעל ולדייק את בדיקות האנטיגן הביתיות, מעלות סימני שאלה רבים.

המלצות אלו של משרד הבריאות מעוררות תמיהות רבות: מחד, מורה משרד הבריאות למשתמשים להיבדק שלושה ימים אחרי החשיפה לחולה מאומת, באמצעות דגימה ראשונה מהגרון ואחר כך מאחד הנחירים - מאותו המטוש. מאידך, המלצות אלו עומדות בניגוד מוחלט לעמדתו של ה-FDA,  מינהל התרופות והמזון של ארצות הברית.

האם מדובר בהמלצה, המייעצת לבצע בדיקת אנטיגן 3 ימים לאחר החשיפה, בנוסף להנחיה המחייבת לבצע בדיקת אנטיגן מיד אחרי החשיפה לחולה קורונה?!

ומהיכן מגיע ההמלצה לדגום גם את הגרון? הרי הנחיה זו סותרת את הוראות חלק מיצרני בדיקות האנטיגן. חשוב להבין כי בדיקה בגרון הינה מסובכת מאוד מבחינה טכנית, כיוון שמדובר באזור גדול הרבה יותר.

הגל החמישי של הקורונה מתפשט במהירות שיא. הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 21,500 ישראלים אובחנו ביממה האחרונה כחיוביים לקורונה. מדובר בשיא נוסף מפרוץ המגיפה. גם שיעור הבדיקות החיוביות ממשיך לעלות והוא עומד על 12.2%. במקדם ההדבקה שעומד על 1.95. 10% מהנדבקים החדשים הם ישראלים שכבר החלימו מקורונה או חוסנו כנדרש.

בתוך כך, מחירי הבדיקות למשווקים ירדו באופן משמעותית. אך בעוד הם קונים אותן ב-7-10 שקלים, הצרכן משלם מחירים גבוהים משמעותית. ב"סופר פארם” וב”בי” עלותן של 2 בדיקות קורונה עומד על 55 שקלים. 

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהבדיקות אנטיגן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה