חדשות בריאות

זינוק נוסף בתחלואה: יותר מ-21 אלף מאומתים חדשים ביממה, 222 חולים במצב קשה

על פי נתוני משרד הבריאות, מספר המאומתים היומי זינק לשיא חדש של 21,514, ושיעור המאומתים היומי עמד על 13.3%. בבתי החולים מאושפזים 608 חולים, מהם 222 במצב קשה

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 12:32)

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני) על זינוק נוסף בתחלואת הקורונה בישראל. אתמול אובחנו 21,514 בני אדם כמאומתים לנגיף – המספר היומי הגבוה ביותר מאז פרוץ המגפה. שיעור המאומתים היומי הוסיף אף הוא לעלות, ועמד על 13.3%. מקדם ההדבקה עומד על 1.95.

עוד עולה מהנתונים, כי מחצות אובחנו 6,409 חולים נוספים. בסוף השבוע האחרון נכנס לתוקף מתווה הבדיקות החדש, לפיו מי שאינם בני 60 ומעלה או שאינם נכללים באוכלוסיות בסיכון נדרשים לבצע בדיקת אנטיגן במקום בדיקת PCR, כך שמספר המאומתים המדווח באופן רשמי אינו משקף את מספר החולים האמיתי.

133,928 איש מוגדרים כחולים פעילים, מהם 608 מאושפזים בבתי חולים. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עלה ל-222, מתוכם 71 במצב קריטי. 58 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מספר הנפטרים כתוצאה מסיבוכי הנגיף מפרוץ המגפה עומד על 8,269.

מוקדם יותר נמסר מהכנסת כי חבר הכנסת אופיר כץ (הליכוד) נמצא חיובי לנגיף הקורונה. כץ מצטרף לשורה של חברי כנסת שנדבקו בימים האחרונים בנגיף – מיכאל ביטון (כחול לבן), סגן השר עידן רול (יש עתיד), חיים כץ ואתי עטיה מהליכוד ויואב צור מש"ס. אמש דווח כי השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אומת אף הוא לקורונה. בר-לב הינו השר הראשון שנדבק בנגיף בגל התחלואה הנוכחי.

בתוך כך, שרי הממשלה אישרו אמש, במשאל טלפוניאת ביטול התו הירוק בקניונים ובמתחמי המסחר. במקומות אלו יונהג, החל מהלילה בחצות, בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת, מתווה תו סגול מהודק.

במסגרת התקנות החדשות, תתאפשר כניסה לקניונים ולמתחמי מסחר סגורים על פי יחס תפוסה של 1:15 (אדם אחד לכל 15 מטרים רבועים)בחנויות ששטחן עומד על 100 מ"ר ומעלה, תתאפשר כניסת לקוחות על פי יחס תפוסה של 1:15 (אדם אחד לכל 15 מטרים רבועים)בחנויות ששטחן קטן מ-100 מ"ר, תתאפשר כניסת לקוחות על פי יחס תפוסה של 1:7 (אדם אחד לכל 7 מטרים רבועים) או ארבעה לקוחות (הגבוה מביניהם).

הישיבה במתחם המזון בקניון תתאפשר רק אם מפעיל הקניון גידר את המתחם והציב סדרן שיבדוק תו ירוק כתנאי כניסה. קניונים שלא יפעלו בדרך זו לא יורשו לאפשר ישיבה במתחם המזון. בדוכני המזון עצמם, הלקוחות יידרשו להציג תו ירוק במעמד הרכישה. מפעילי הקניונים יידרשו להקצות סדרנים מטעמם, שיביאו לידיעת השוהים במקום את ההנחיות ויסבו את תשומת ליבם לחובת שמירת הוראות אלה, לרבות עטיית מסיכה.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה