בריאות ותזונה

התגליתם כחולי קורונה? זה מה שכדאי לכם לאכול

אם התגליתם כמאומתים, אתם כנראה עסוקים בהתארגנות לשהייה בבידוד. אבל אחרי שכבר התארגנתם – כדאי לדעת מה לאכול כדי לחזק את הגוף ולסייע לו להתמודד עם המחלה. טיפים חשובים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שני פסים אדומים, הבדיקה יצאה חיובית. אתם חולים בקורונה. עכשיו ברור ממה הגיעו החום, השיעולים והעייפות. אתם מתמקמים בבידוד, ועכשיו צריכים פשוט לחכות עד שתחלימו.

רק לחכות? ממש לא. יש הרבה דברים שתוכלו לעשות כדי לסייע לגופכם להתמודד, בעז"ה, עם המחלה. הנה כמה טיפים תזונתיים שיחזקו אתכם בימים הקרובים.

 

הדברים שכדאי לאכול

  • מומלץ לדאוג לאוכל ביתי – ולא להישען על אוכל תעשייתי. כדאי גם שהאוכל יהיה טרי. קשה לכם לבשל? העדיפו כריך מקמח מלא ממולא בממרחים בריאים, בירקות, באגוזים וכולי, על פני שניצל תעשייתי.
  • העשירו את התפריט במזונות שמכילים הרבה חלבונים - כמו ביצים, דגים, בשר רזה, קטניות, טופו או סויה, גבינות ומוצרי חלב שונים, אגוזים וגם אדממה.
  • העדיפו מאכלים המכילים פחמימות מורכבות, על פני כאלה שמכילים פחמימות פשוטות. כך, למשל, עדיף לאכול לחם מלא ולא לבן, פסטה מלאה במקום הרגילה, וגם קטניות, קינואה, קוואקר וגריסי פנינה.
  • מלאו את התפריט שלכם בפירות ובירקות. אלו מכילים נוגדי חמצון, וגם מינרלים וויטמינים חשובים.
  • העשירו את התפריט בשומנים בריאים – שמן זית, טחינה, אבוקדו, זרעי צ'יה וגם אגוזים למיניהם.
  • כדי לחזק את המאזן הפרוביוטי בגוף, אכלו בכל יום גביע יוגורט.
  • במהלך היום חשוב לשתות הרבה - ולהעדיף מים או תה ירוק (גם הוא מכיל נוגדי חמצון), על פני משקאות אחרים.
  • וכמובן, מומלץ להימנע מחטיפים וממתקים, משתייה מתוקה וכדומה.
  • במקביל, כדאי להוסיף לתזונה היומיומית גם תוספי תזונה – בעיקר ויטמין C, ויטמין D ואבץ - שמחזק את מערכת החיסון. כמובן, אפשר למצוא את הוויטמינים הללו גם במאכלים שונים:
    • ויטמין C אפשר למצוא בפירות הדר, בקיווי, בפלפלים מכל הצבעים, בברוקולי ובכרובית, בתות שדה וגם בפירות ובירקות באופן כללי.
    • ויטמין D אפשר למצוא במוצרי מזון שמכילים שומן, כמו ביצים, דגים ומוצרי חלב.
    • אבץ אפשר למצוא בקטניות, בדגנים מלאים וגם במאכלים מן החי, כמו חלב, ביצים, דגים ובשר.

 

מתי כדאי לאכול?

לעיתים, כאשר נמצאים במצב של מחלה בכלל, וכאשר חולים בקורונה בפרט, מאבדים גם את התיאבון. עם הקורונה מגיע לפעמים גם איבוד של חוש הטעם והריח. אבל אם לא אוכלים - עלולים להגיע חלילה לתת תזונה. לכן גם אם אין לכם תיאבון, חשוב שתקפידו לאכול 3 ארוחות מסודרות ומגוונות במהלך היום.

גם אם אין לכם תסמינים כאלה, ואתם מרגישים טוב, חשוב שתקפידו על ארוחות מסודרות. אחרת, אתם עלולים למצוא את עצמכם אוכלים יותר מדי, מרוב שעמום בבידוד... דאגו לעצמכם לתעסוקה שאיננה קשורה לאוכל, וכך תמנעו עלייה מיותרת במשקל.

 

כשיש הפרעות במערכת העיכול

אחד התסמינים הנפוצים של הקורונה, שלעיתים ממשיך גם אחרי ההחלמה, הוא הפרעות שונות במערכת העיכול. לעיתים קרובות ניתן לראות אנשים שסובלים מעצירות – או לחלופין משלשולים, מתחושה של "מלאות", מצרבת ומעוד מגוון הפרעות. אם אתם סובלים מהפרעות במערכת העיכול, חשוב שתקבלו המלצה פרטנית מדיאטנית, כיצד להתמודד עם התופעות הללו. לפעמים יהיה מומלץ להוסיף לתזונה גם תוספים כמו פרוביוטיקה ייעודית ואנזימי עיכול.

אם כבר החלמתם מהקורונה, וההפרעות בעיכול נמשכות במשך תקופה ארוכה - אל תזניחו. פנו לייעוץ של רופא גסטרואנטרולוג.

רפואה שלמה!

תגיות:תזונהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה